ابزار تشخیصی و سلامت

فروشگاه های مطمئن برای خرید پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یکی از تجهیزات پزشکی و بیمارستانی است که چند وقتیست جایگاه مهم خود را در زمینۀ تشخیص و درمان نشان داده است. با شروع همه­گیری کرونا، دستگاه پالس اکسیمتر نیز کاربرد بیشتری پیدا کرده و به تشخیص روند بیماری کمک کرده است. علاوه بر این، دستگاه پالس اکسیمتر کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به­طور خلاصه به آن می­پردازیم.

پالس اکسیمتر چیست؟

به زبان ساده، پالس اکسیمتر متشکل از یک سنسور و یک مانیتور است که سنسور، میزان درصد اکسیژن موجود در خون، ضربان قلب در دقیقه و سایر پارامترها را اندازه­گیری کرده و مانیتور دستگاه، این پارامترها را نشان می­دهد. پالس اکسیمتر در دو مدل انگشتی و ثابت در مراکز درمانی موجود است. در نوع ثابت، سنسور دستگاه به انگشت بیمار وصل شده و از سمت دیگر، این سنسور به سیستم­های مانیتورنیگ مختلف متصل است و اطلاعات بیمار را روی یک مانیتور نشان می­دهد. این نوع از پالس اکسیمتر بیشتر در بخش­هایی مانند اتاق عمل یا بخش مراقبت­های ویژه کاربرد دارد. در بخش­هایی مانند اورژانس و تریاژ نیز بیشتر از مدل انگشتی استفاه می­شود. در مجموع، این دستگاه هم در مراکز درمانی و هم در منازل قابل­استفاده است. پالس اکسیمترهای ثابت معمولا با برق شهری کار می­کنند و انواع انگشتی می­توانند توسط منابع تغذیه مانند باتری نیز کار کنند. انواع قابل­شارژ پالس اکسیمتر نیز در حال حاضر در بازار موجودند.

نکات مهم در رابطه با خرید پالس اکسیمتر

در این قسمت ما به مهم­ترین ویژگی­های پالس اکسیمتر می­پردازیم تا راهنمای خرید پالس اکسیمتر مناسب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نوع دستگاه

همانطور که ذکر شد، امروزه انواع ثابت، انگشتی، انواع پالس اکسیمتر مخصوص نوزاد و پالس­اکسیمترهای یکبارمصرف در بازار موجودند که شما بسته به نیاز خود باید بهترین نوع را انتخاب کنید.

دقت دستگاه در تعیین ضربان قلب و اکسیژن خون

هدف شما از خرید پالس اکسیمتر این است که اطلاعات دقیقی از آنچه داخل بدن می­گذرد کسب کنید. به همین دلیل اگر پالس اکسیمتر فاقد دقت کافی باشد، عملا کاربرد چدانی برای شما ندارد.

دستگاه چه پارامترهایی را نشان می­دهد؟

انواع پالس اکسیمتر به صفحات دیجیتالی و مانیتورهایی متصلند که پارامترهای مختلفی را روی آن­ها نشان می­دهند. این پارامترها شامل SPO2 یا میزان اکسیژن خون، ضربان قلب، اطلاعات زمانی مانند تاریخ و ساعت هستند. برخی از آن­ها ممکن است اطلاعات اضافی مانند دمای بدن یا کرنومتر را نیز نشان دهند. شما ابتدا باید هدف از تهیۀ پالس اکسیمتر را مشخص کرده و سپس دستگاهی که دارای پارامترهای موردنیاز باشد را تهیه کنید.

دارا بودن سیستم­های هشداردهنده

یک پالس اکسیمتر مناسب باید به سیستم­های هشداردهنده مجهز باشد تا هنگامی که ضربان قلب یا اکسیژن خون از محدودۀ استاندارد خارج شد، به صدا درآید و مراقبین بیمار را از این موضوع آگاه کند.

انرژی موردنیاز دستگاه از چه منبعی تامین می­شود؟

دستگاه­های پالس اکسیمتر قابلیت اتصال به برق شهری، استفاده از باتری­های قابل­شارژ و باتری­های یکبارمصرف را دارند. بسته به نیاز فرد یا بخش بیمارستانی، نوع مناسب پالس اکسیمتر باید انتخاب شود. به طور مثال شاید انواع انگشتی پالس اکسیمتر برای بیماران بستری در منزل یا بخش­های اورژانس کاربرد بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است اگر دستگاه با باتری کار می­کند، درصد شارژ باتری نمایش داده شود.

قابلیت خاموشی خودکار

این قابلیت به دستگاه­های پالس اکسیمتر کمک می­کند تا هنگامی که از آن­ها استفاده نمی­شود بتوانند انرژی باتری خود را حفظ کرده و به بهینه­سازی عمر باتری کمک می­کند.

پالس اکسیمتر - برانکارد

پالس اکسیمتر – برانکارد

قیمت دستگاه

با توجه به شرکت سازنده و ویژگی­های ذکرشده، دستگاه­های پالس اکسیمتر قیمت­های متفاوتی دارند که باید با توجه به ویژگی­ها و بودجۀ موردنظر، نوع دستگاه را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است انواعی از دستگاه­های تقلبی یا بی­کیفیت و همچنین برندهای متفرقه در بازار موجود باشند که این موضوع انتخاب دستگاه پالس اکسیمتر را سخت می­کند. به همین دلیل تهیۀ دستگاه پالس اکسیمتر از فروشگاه معتبر اهمیت زیادی داشته و مواردی مانند کیفیت، طول عمر و کارایی دستگاه را برای شما تضمین می­کند. همچنین بهتر است پالس اکسیمتر تهیه­شده، دارای ضمانت کیفیت کالا باشد تا در صورت وجود مشکل، دستگاه را به نمایندگی بسپارید.

برای انتخاب فروشگاه مطمئن می­توانید نظرات خریداران محصول یا محصولات مشابه را مطالعه کرده و امتیازاتی که به دستگاه داده­اند را بررسی کنید. همچنین می­توانید از طریق پرسش و پاسخ با پشتیبانی سایت، از کیفیت پالس اکسیمتر اطمینان حاصل کنید. برای انتخاب نوع پالس اکسیمتر نیز، علاوه بر نیاز خود، می­توانید از راه مقایسۀ محصول با محصولات مشابه به نتیجۀ موردنظر دست یابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.