سوالات پزشکي, مفاصل

مقاومت در برابر قوز کردن

مقاومت در برابر قوز کردن برای کسی که طولانی مدت پشت میز بشینه خیلی کار سختی هست.
آیا تمرینات ورزشی مناسبی برای رفع این مشکل وجود داره؟
اگر کمر هنوز دچار هیچ درد یا مشکلی نشده باشه، استفاده از وسایل قوز گیر مفید یا لازم هست؟
دوست عزیز.این درسته اما بهتره که در طول روز چند بار از پشت میز پاشید و کمی قدم بزنید.در هنگام راه رفتن حتماً سینه هاتون رو جلو و سرتون رو بالا بگیرید چراکه اگه سر پایین باشه قوز ایجاد میشه وشما لااقل در خارج از محیط پشت میزی باید رعایت کنید.بله ورزشهای حرکتی که از طرف فیزیوتراپ ها تجویز میشه و جود داره.مثلاً کاملاً دراز بکشید،در حالی که یکی از پاها درازه،با دستاتون پای دیگر رو به سمت شکم بکشید و 20 ثانیه نگه دارید.برای هر پا،تکرار کنید.یا در حالی که دستاتون رو زیر سر قفل کردید هر یک از پاها رو جداگانه به سمت شکم خم و مجدداً صاف روی زمین بذارید وموارد دیگه.استفاده از قوزبند بد نیست.اما اگر اراده ای برای جلوگیری از قوز نداشته باشید،قوزبند چاره ساز نخواهد بود.دردهای کمر،گردن،خمیدگی ستون مهره ها،بیرون زدن شکم،دست درد و مواردی مشابه از علائم قوز کردنن بعلاوه که فرم بدنتون هم بد شکل میشه.و در کهنسالی دیگه امکان بازگشت ندارید.حالا بازم میتونید بگید که هنوز دردی نداره؟!
در طول روز صندلي رو حتي المقدور به ميز نزديك كنيد طوريكه پشت بدنتون كاملا به پشت صندلي بچسبه
سعي كنيد فاصله صندلي با زمين كم باشه به طوريكه آرنج شما به راحتي روي ميز قرار بگيره و دستها در دوطرف آويزان نباشد
اين باعث ميشه تا شما حالت قوز كرده نداشته باشيد
فیله کمر چه جوری تقویت میشه؟
روش اول:
این ورزش بسیار به تقویت عضلات ستون مهره های شما کمک می کند و از شما هنگام بلند کردن وزنه های سنگین محافظت می کند. برای انجام این حرکت ورزشی، روی یک سطح صاف به روی شکم بخوابید، به صورتی که پاها کاملاً دراز و دست ها بالای سر قرار گیرند. به آرامی سینه را از روی زمین بلند کنید، از ماهیچۀ پایینی پشت کمر استفاده کرده و 10 ثانیه تا 20 ثانیه به آن حال باقی مانده و بعد پایین بیایید. این حرکت را در 2 یا 3 ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

روش دوم:
به شکم روی توپ بدنسازی دراز بکشید.پنجه هایتان را برای حفظ تعادل روی زمین قرار دهید.وزن تان را روی چانه یا پشت گردنتان قرار دهید و دست تان را روی پشت سر بگذارید.به وسیله ی بیش از حد باز کردن تنه،بدنتان را از روی توپ بلند کنید.دوباره تنه را روی توپ برگردانید و این حرکت را دنبال کنید

من عادت دارم کیفم رو روی شونه چپم بندازم حالا احساس می کنم شونه چپم دچاره افتادکی شد وشب ها هم خیلی درد می کنه می خواستم بدونم راهی هست که شونه ام به حالت اول برگرده حالا با ورزش کردن و یا….
خوب اول باید از تکرار این کار جلوگیری کنید و کیف سنگین با خودتون حمل نکنید و با فاصله زمانی کیف رو روی شونهاتون جابجا کنید
در ضمن فکر کنم با فیزیوتراپی بتونید از دردش بکاهید و با ورزش هم جلوی افتادگی بیشتر رو بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.