بالش، تشک، پشتی طبی, مادر و کودک

۵ روش ساده برای پیشگیری از گردن درد در دوران بارداری

با درد گردن چه کنیم

 

 

.

آیا شما باردار هستید و به زودی لذت مادر بودن را خواهید چشید؟ آیا در طول بارداری از گردن درد رنج می برید؟ آیا به دنبال درمان گردن درد خود هستید؟ اگر وضعیت شما به نوعی به این شرایط ها مربوط می شود، خواندن این پست برانکارد می تواند به شما کمک کند.

.

 

گردن درد در دوران بارداری

 

.

گردن درد در دوران بارداری، یکی وضعیت های سخت مادران باردار است. معمولا مادرانی که در طول بارداری از گدن درد رنج می برند، از سویی برای سلامت جنین خود از خوردن مسکن و قرص نیز اجتناب می کنند. درواقع درست است که مادربودن، ینی فداکاری و فدا کردن خواسته ی خود برای سلامت فرزند، اما این نوید را به شما می دهیم دیگری نیازی به تحمل این درد نخواهید داشت. اگر شما هم می خواهید بدانید چگونه می توان بر این درد غالب شد، و از دوران بارداری لذت برد، در ادامه همراه برانکارد باشید.

 

.

علل گردن درد در دوران بارداری:

.

زمانی که شما باردار هستید بدن شما دچار اختلالات هورمونی می شود. این هورمون ها ممکن است با توجه به تغییر وضعیت بدن شما، سبب ظهور علائم مختلفی در شود. دلایل زیادی وجود دارد که سبب ایجاد درد گردن در دوران بارداری می شود که از آن جمله می توان گفت:

.

زمانی که شما باردار هستید، رباط های شانه و گردن شما دچار کوتاه تر می شود. علاوه بر این عضلات پشت کمری شما بیشتر کشیده می شود و وضعیت شکم شما باعث می شود فشار بیشتری وارد کند. این اتفاق باعث ایجاد در ناحیه گردن شما می شود. همیشه توصیه می شود در حالیکه باردار هستید به طرف چپ خود بخوابید. همچنان که به مدت بارداری شما اضافه می شود و احساس سنگینی بیشتری می کنید ممکن است گردن درد شما بیشتر شود. چرا که از آن سو ممکن است تمایل داشته باشید تنها یک جا بنشینید و مطالعه کنید.

 

.

چگونه درد گردن در دوران بارداری را به روش های طبیعی کاهش دهیم؟

 

پیش از آن که اقدام به پیشگیری یا کاهش گردن درد اقدام کنید در حالیکه باردار هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا چند روش برای کاهش درد گردن در طول بارداری ارائه شده است:

.

حفظ موقعیت صحیح بدن

.

این عامل بسیار مهم است . درواقع نه تنها برای درمان گردن درد در زمانی که باردار هستید، حتی در تمام دوره زندگی خود این را در نظر داشته باشید. در طول بارداری بدن شما در حال رشد و بزرگ شدن برای افزایش فضای رشد کودک است. همچنان بدن شما برای حفظ تعادل به ستون مهره های شما فشار وارد می کند، باعث می شود شما احساس سنگینی کنید و بدون اینکه متوجه باشید سر شما در وضعیت خمیده قرار بگیرد. این باعث شروع درد گردن در شما می شود.

.

انجام شنا و ورزش های آبی

.

در دوران بارداری یک سری تمرینات ساده و مفید در آب وجود دارد که به گردن درد کمک می کند. با پزشک خود صحبت کنید و در این باره از او مشورت بخواهید. این تمرینات اگر صحیح و کامل انجام داده شود به کاهش دردهای شما در طول بارداری کمک می کند.

 

.

درمان گردن درد با ماساژ

.

از یک ماساژور حرفه ای کمک بگیرید

.

پیش از انجام این کار شما به تایید پزشک خود نیاز دارید. یک متخصص ماساژ به طور طبییعی و بدون نیاز به دارو کمک می کند تا فشار از روی مفصل های شما در طول بارداریس برداشته شود. البته اظمینان حاصل کنید که ماساژور شما متخصص ماساژ برای خانم های باردار باشد.

 

.

به اشیا در راستای چشم خود نگاه کنید

.

همه ی ما تجربه کردیم زمانیکه برای مدت طولانی با موبایل یا کامپیوتر کار می کنیم و یا کتاب می خوانیم، چشممان دچار سوزش و خارش شده و گردن درد به سراغ ما می آید. در طول بارداری نیز سعی کنید برای مطالعه یا کار با لپتاپ و موبایل، شی را تا حد امکان در راستای چشمان خود قرار داده تا مجبور نشوید گردن خود خم کنید.

 

.

بالش بارداری دای روحه

.

.

یک بالش طبی راحت تهیه کنید

 

.

تهیه ی بالش گردنی و طبی مناسب می تواند تا حد زیادی به حفظ موقعیت صحیح گردن در طول زمان خواب کمک بسیار می کند. انواع بالش های بارداری وطبی در بازار وجود دارد که مخصوص مادران باردار و افرادی که از گردن درد رنج می برند طراحی شده است. می توانید در برانکارد انواع آن را مشاهده نمایید.

 

 

ورزش و تمرین ساده

 

در حالیکه مستقیم نشسته اید و به روبرو نگاه می کنید سر خود را به چپ و راست بکشید و در هر طرف ۱۵ ثانیه آن را نگاه دارید. توجه داشته باشید که سر خود را به آرامی به راست برده، ۱۵ ثانیه نگاه دارید، و سپس به روبرو نگاه کنید. این کار را برای سمت چپ نیز تکرار کنید. این روش های ساده کمک می کند تا شما بتوانید راحت تر گردن درد دوران بارداری را پشت سر بگذارید. اگر شما هم تجربه ی گردن درد را در طول بارداری خود داشتید، برای درمان آن چه اقدامی کردید؟ دیدگاه خود را برای ما در این باره بنویسید.

 

 

 

.

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

http://www.momjunction.com/articles/tips-to-prevent-neck-pain-naturally-during-pregnancy_00330250/

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “۵ روش ساده برای پیشگیری از گردن درد در دوران بارداری

  1. سپبده رجبی گفت:

    مرسی از مقاله ی خوبتون. بالش بارداری که توی مقاله گفتین رو از کجا می تونم تهیه کنم؟

  2. برانکارد گفت:

    با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید سپیده ی عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.