ابزار تشخیصی و سلامت

وسیله ای که وحشت از پزشک را از کودکان می رباید

وسیله ای که وحشت کودکان از پزشک را از می رباید

وسیله ای که وحشت از پزشک را از کودکان می رباید

یکی از وحشت های اغلب کودکان، رفتن پیش پزشک و زدن آمپول است. درواقع وقتی نام دکتر را پیش او می آورید، بلافاصله ترس از آمپول، مانع می شود تا برای معاینه یا انجام کار دیگری به جز آمپول زدن، راضی شود او را به دکتر ببرید.

 

وحشت کودکان از دکتر

 

.

 

محققان یک اپلیکیشن جدید به بازار روانه شد که به کمک آن پزشکان توانستند وحشت کودکان از انجام آزمایشات پزشکی بر روی آن ها از بین ببرند. این وسیله یک مدل سه بعدی از بدن کودکان را به آن ها نشان می دهد که این امر، سبب می شود درک آسان تری از اتفاقاتی که در بدن شان می افتد داشته باشند و به این ترتیب تصور آن ها از یک دکتر آمپول به دست، به یک همبازی که برای سلامت شان، به آن ها کمک می کند، تبدیل می شود.

 

این اپلیکیشن، یک برنامه ی نمایش دهنده ی واقعیت به صورت مجازی، برای کودکانی که مبتلا به بیماری هایی مانند التهاب روده (کرون) هستند، طراحی شده است. وسیله این دید را به کودک می دهد تا به صورت سه بعدی، مانند یک کارتون، اتفاقاتی را که در بدن خود می افتد، ببیند و ترس او از انجام پروسه های پزشکی کمتر شود.

 

اپلیکیشن پزشکی

 

 

طبق تحقیقات برانکارد این اپلیکیشن که نام آن را مسافر سلامتی(health voyager)، نامیدند با همکاری محققان بیمارستان کودکان بوستون و کمپانی فناوری و سلامت «Klick Health» در رویدادی که با حضور میشل اوباما _ همسرباراک اوباما و نخستین بانوی آمریکایی،آفریقایی_ برگزار شد، معرفی گردید.

 

اپلیکیشن سلامت

 

 

بسیاری از کودکان از شرح پیچیده ی پروسه های پزشکی که دکترها و متخصصان توضیح می دهند، گیج تر شده و درنهایت ترس بیشتری نسبت به ادامه ی درمان پیدامی کنند. دغدغه ی بسیاری از والدین این است که نمی دانند دقیقا چه اتفاقی برای کودکشان افتاده است. این اپلیکیشن این اطمینان را به کودکان و والدین آن ها می دهد تا دقیقا بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. با این وجود استفاده از آن با اصطلاحات پزشکی که دارد، ممکن است دوشوار باشد.

 

دکتر مایکل، مدیر کلینیک نوآوری در بهداشت و سلامت کودکان بوستون و یکی از برنامه نویسان اپلیکیشن مسافر سلامت در بوستون می گوید :

¶ من ناچارم بیماری های پیچیده ای رو برای والدین و کودکانشان شرح دهم و امیدوار باشم آن ها متوجه می شوند.¶

او همچنین اضافه می کند:

¶در حقیقت گزینه ی پیش روی من چیزی شبیه به نقاشی کشیدن روی کاغذ امتحان بود. یا باید یک اپلیکیشن آناتومیکی می ساختم. ¶

 

از نظر دکتر مایکل این رویدادها بسیار مورد نیاز است. او از همکاری خود با کمپانی Klick در ساخت این اپلیکیشن بسیار هیجان زده اس. چرا که سبب می شود والدین و کودکان آن ها، درک دقیق و همه جانبه ای راجب بیماری کودکشان داشته باشند و از سویی بتوانند آن را به سادگی برای نزدیکان و دوستان خود شرح دهند.

 

این وسیله دو جزء دارند. یک بخش آن که درواقع رابط پزشک است، که اجازه می دهد دکتر پروسه های دقیق بالینی را بازسازی کند.

دکتر مایکل می گوید:

¶من می توانم یک پولیب یا زخم را بکشم و یا خونریزی در حالت آناتومیکی را نشان دهم.¶

به گفته ی او این تکنولوژی هنوز جای پیشرفت دارد.

سیستم برای هر کودک یک کد شخصی QR دارد که می تواند با اسکن آن روی موبایل، از اپلیکیشن استفاده کنند. برای مثال در رابطه با کولونوسکوپی کودک می تواند در یک نمایشگر سه بعدی دستگاه گوارش را به صورت تصاویر کارتونی ببیند.

اپلیکیشن سلامت و پزشکی

 

همچنین کودکان می توانند آن را در نمایشگرهای کیلیپ های مخصوصی در google Cardboard مشاهده نمایند. درنتیجه آن ها به جای شنیدن صحبت های باعجله ی دکتر، می توانید به اندازه ی کافی زمان صرف کنید و با دقت بیماری را بررسی نمایید. از نظر رییس آزمایشگاه klick این برنامه برای کودکان، در سطح بازی های کامپیوتری است.

طبق تحقیقات برانکارد با این حال در حال حاضر از این نرم افزار برای کودکان بالای هفت سال که مبتلا به بیماری های گوارشی مانند ورم و التهاب روده هستند، استفاده می شود. متخصصان این نرم افزار پیش بینی می کنند در آینده بتوانند با این اپلیکیشن، دامنه وسیعی از بیماری ها را در بازه ی سنی مختلف، پردازش کنند. آن ها معتقدند با این نرم افزار، مشارکت و رضایت بچه ها از روش های پزشکی خود، به آن ها در فرایند درمان کمک خواهد کرد و درنتیجه فرایند درمان آن ها، برای کودکان و خانواده ی آن ها راحت تر سپری می شود.

 

اپلیکیشن سلامت و پزشکی

 

 

 

 

 

 

گروه تحقیق و توسعه برانکارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.