سوالات پزشکي, عفونی

هپاتیت سی و رابطه جنسی

من یک دوست دختر دارم که به تازگی فهمیدم که هپاتیت سی داره البته من از اول نمیدونستم و تا حالا باهاش رابطه جنسی نداشتم ولی وقتی اصرار کردم به من این موضوع رو گفت حالا میخواستم بدونم من میتونم با اون رابطه جنسی داشته باشم یا نه ، در کل احتمال داره که من هم ازش این بیماری رو بگیرم ؟؟؟
در کل احتمال گرفتن این بیماری از طریق بوسیدن از نوع عاشقانه و همچنین رابطه جنسی دهانی و کلا رابطه جنسی چقدر است ؟
در کل شما چه پیشنهادی می کنین باهاش رابطه داشته باشم یا نه ؟
دوم اینکه میخواستم بدونم آیا این بیماری درمان داره یا نه چون تو هر سایتی یک چیزی نوشته بودن خلاصه این بیماری درمان داره یا نه ؟
این مسئله کاملا شخصیه و کسی نمیتونه به شما بگه که ارتباط داشته باشید یا نه.

هپاتیت C یک بیماری ویروسی ست که از طریق تماس با خون و ترشحات بدن افراد مبتلا منتقل میشه، ابتلا به هپاتيت C مي تونه منجر به بيماري مزمن كبدي و در صورت پيشرفت نمودن باعث سيروز (فرسودگي) كبد و در گروه بسيار كوچكي باعث سرطان كبد بشه.

اين ويروس عمدتاً از طريق تماس با خون شخص آلوده منتقل ميشه، روشهاي دیگه انتقال ويروس عبارتند از: استفاده از سوزن سرنگهاي آلوده، بويژه در افراد معتاد به مواد مخدر تزريقي، سوراخ شدن بدن با هر وسيله تيز يا سوزن آلوده (مثل خالكوبي غيربهداشتي)
زخمي شدن پوست بدن در يك بخش آلوده بيمارستاني
استفاده از لوازم شخصي به صورت مشاركتي
مقاربت بدون كاندوم با يك فرد آلوده (احتمال انتقال از اين راه بسيار كم است)
دريافت فرآورده‏هاي خون و پلاسماي آلوده كه در ايران اكثراً در بيماران هموفيلي و تالاسمي ديده میشه.
در بعضی موارد هرگز راه انتقال ويروس مشخص نميشه.

هدف از درمان، محدود كردن و بازداشتن ويروس از آسيب رساندن جدي و بيشتر به كبده، اگر كبد سالم باشه، ممكن است نيازي به درمان نداشته باشه، در حاليكه كبد آسيب ديده باشه نياز به درمان تركيبي داره. پس به این صورت نیست که فکر کنید ویروس از بین میره.

منم میدونم که خیلی خطرناکه ولی چون تو بعضی از سایت ها نوشته بود که احتمال سرایت از طریق رابطه جنسی بسیار کمه و همچنین کسانی که این بیماری رو دارن میتونن ازدواج کنن ، به خاطر همین این سوال برام پیش اومد ولی ظاهرا در این بیماری هم مانند ایدز و … احتمال سرایت از طریق رابطه جنسی زیاد است و ارزش ریسک کردن نداره
راه های اصلی انتقال هپاتیت C:
– معتادان تزریقی
– محصولات خونی
– تماس شغلی (پزشکان و دندانپزشکان)
– تماس جنسی
– خالکوبی و تاتو
– استفاده از لوازم مشترک
– مادر به کودک
در مورد تماس جنسی میزان انتقال 5% می باشد که در مقایسه به ایدز و هپاتیت B بسیار پایین است. این انتقال در مورد تماس جنسی واژنی پایین تر هم می باشد ولی در مواردی که تماس خشن تر و احتمال آسیب مخاط وجود دارد (تماس مقعدی – استفاده از لوازم کمک جنسی) احتمال بالاتر می باشد.
متاسفانه من چند روز پیش با شخصی که نمی شناختم رابطة جنسی داشتم و بعد از آن استرس دارم که نکنه ایشان دارای ویروس HIV باشند و به من هم منتقل شود. الان هم ازین کار پرخطر و وحشتناک پشیمانم. رابطه به این صورت بود که “من با این خانم حدود 15 ثانیه رابطه جنسی بدون پوشش زیر آب دوش(از واژن) داشتم به طوری که ارضا هم نشدم بعد از این کار آلتم را با آب کاملاً شستم. بعد متوجه شدم که یه زخم سطحی و کوچکی روی آلتم بوده بعد از این آلتم را با شامپو دوباره شستم و 1 ساعت بعد نیز دوباره با آب صابون شستشو دادم ” می خواستم ببینم با این شرایط و با با فرض ناقل بود ایشان آیا احتمال انتقال به من وجود دارد یا نه؟ آیا اصلا با شستشو ویروس ایدز پاک می شود؟ ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.
اگر رو ی آلت شما زخم بوده و مطمئن هم هستید ایشون مبتلا بودند امکان انتقال ویروس هست
هیچ ویروسی با بارها شستشو از بین نمیره
ولی ازطرفی هم با شرحی که دادید بعید هست به شما منتقل شده باشه
علائم بيماري هپاتيت c چي هست ؟ چون يكي از دوستان من مي گن مشكل بزرگ شدن كبد داره و روي دستش وبدنش لكه هاي سفيد زده من از ايشون پرسيدم هپاتيت داره گفت نه مشكل كبدي داره كه دكتر گفته اگر غذاهاي چرب يا الكل مصرف كنه باعث سرطاني شدنش مي شه آيا ايشون هپاتيت داره؟
سلام در رابطه با هپاتیتcباید عرض کنم که انتقال آن از طریق رابطه جنسی در حد 3%یا حتی کمتر هستش.من خودم این مشکل رو دارم وبا وجود داشتن رابطه جنسی زیاد حتی از نوع دخول تا حالا این بیماری به شریکم منتقل نشده.ولی از طریق رابطه دهانی احتمال انتقال افزایش پیدا میکنه چون ترشحات طرف مقابل مستقیما”وارد بدنتان میشود پس توصیه میکنم اگه خواستید رابطه داشته باشید از رابطه دهانی پرهیز کنید.
در ضمن داروهای مصرفی این بیماری علاوه بر گران بودن معمولا ویروس رو هم از بین نمیبرند!
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.