مادر و کودک

مقایسه ی طلایی انواع شیردوش های اسپکترا-سری اول

مقایسه ی طلایی بر انواع شیردوش های اسپکترا

دغدغه ی مادران جوان و شیرده چیست؟

دغدغه ی مادران جوان و شیرده چیست؟

 

یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی هر زوج جوانی، تولد نوزادشان است. پس از ۹ ماه بارداری، شیرینی به دنیا آمدن نوزادی که شما پدر یا مادر او هستید، در کنار دشواری هایی که این دوره دارد، به زندگی شما رنگ دیگری می بخشد. در قدیم، نوزادان اکثرا از شیرمادر تغذیه می کردند و در جایی که سینه ی مادر، شیرنداشت و یا به هر دلیلی کفاف نوزاد را نمی داد، زن دیگری به عنوان پرستار یا دایه، به نوزاد شیر می داد. اما امروزه با توجه به تغذیه های مادران شیرده، وضعیت به گونه ای است که برای کمتر نوزادی شیرمادرغذای کامل محسوب شود. با این وجود مادرانی هم هستند که تمایلی به استفاده از جایگزین های شیر مادر نداشته اما به دلایل متعددی نیز قادر به شیر دادن مداوم به نوزاد خود نیستند. بهترین و تنهاترین راه حل مشکل اینگونه مادران، استفاده از دستگاهی به نام شیر دوش است. از جمله سوالاتی که مادران جوان در جهت بهبود امرشیردهی می پرسند این است که چه شیردوشی مناسب تر است؟ آیا لازم است شیردوش تهیه کنند؟ احتمالا شما هم این سوالات را از خود پرسیده باشید و انبوه شیردوش های متنوعی که در بازار موجود است، انتخاب را برای شما سخت کرده باشد. برانکارد قصد دارد برندهای مختلف شیردوش ها را جهت سهولت شما در انتخاب مورد بررسی قرار دهد.

 

یکی ازاین برندها برند اسپکترا است. در این مقاله برانکارد انواع مختلف این نوع شیردوش را مورد بررسی قرار داده و انتخاب را به عهده ی شما مادران گذاشته است. در این مقایسه با برانکارد همراه باشید.

 

دغدغه ی مادران جوان و شیرده چیست؟

 

چرا باید از شیردوش استفاده کرد؟

 

 

اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که په نیازی به شیردوش خواهید داشت، برانکارد پیشنهاد می کند دلایل استفاده از شیردوش را در این قسمت مطالعه فرمایید.

مادران زیادی هستند که پس از زایمان، ناچارند به شغل خود بازگردند و یا برای مدتی از نوزاد خود دور بمانند. به این مادران، استفاده از شیردوش می تواند کمک زیادی کند. همچنین عده ای از مادران نیز هستند که برای استفاده ی شبانگاهی کودک خود نیز، از شیردوش استفاده می کنند.

  1. عدم توانایی نوزاد در مکش و قادر نبودن او برای مکیدن شیر از سینه مادر
  2. شاغل بودن مادر خارج از منزل و عدم دسترسی او به کودک شیرخوار در طول روز
  3. نارس یا بیمار بودن کودک و اجبار در استفاده از شیشه ، لوله یا سرنگ برای تغذیه او
  4. بیماری های مرتبط با پستان یا پیشگیری از احتقان که موجب به عدم توانایی نوزاد در نوشیدن شیر از سینه مادر بشود
  5. استفاده از شیردوش جهت تحریک غده های مربوطه برای تولید شیر بیشتر در مادران کم شیر یا روزهای ابتدایی پس از زایمان
  6. استفاده توسط مادران پر شیری که نوزاد قادر به نوشیدن تمامی شیر تولیدی نبوده و باقی ماندن شیر در سینه موجب ایجاد درد و مشکلاتی برای مادر بشود.
  7. استفاده از شیردوش در مواردی که مادر بنا به دلایلی از برخی داروها استفاده کرده و مجبور است برای وارد نشدن دارو به شیر ، قبل از مصرف دارو شیر را دوشیده و در زمان نیاز نوزاد از آن شیر بنوشد.

 

انواع شیردوش ها

 

اسپکترا یک برند آمریکایی بوده که در کره ی جنوبی تولید و عرضه می شود. این برند شیردوش های متنوعی را به بازار عرضه کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اسپکترا برندی است که علاوه بر شیردوش سایر محصولات مادر و کودک اعم از پد محافظ برش خورده سر سینه، کیسه نگهداری شیر و شیشه ذخیره شیر را نیز کار کرده است. تمامی محصولات اسپکترا، از مواد اولیه (BPA Free) فاقد بیس فنول A ساخته شده اند.

بیسفنول آ یک ماده نشکن و شفافی است که برای تهیه پلاستیک پلی کربنات مصرف می‌شود و در ساختن بطری آب، ظروف کنسرو، رزین‌های با دوام اپوکسی، بطری نوشابه، مواد پرکننده دندان، بسته‌بندی مواد غذایی و بسیاری از وسایل ورزشی و پزشکی به کار می‌رود. بیسفنول آ حتی به میزان کم هم خطرناک است، تا جایی که در بسیاری از کشورها استفاده از آن برای محصولات کودکان ممنوع شده است. شما می توانید از جهت عدم استفاده از این ماده در محصولات اسپکترا اطمینان کامل داشته باشید که تمامی آن ها فاقد بیسفنول آ می باشند.

 

انواع شیردوش های اسپکترا

 

در این بخش برانکارد برخی از انواع شیردوش های اسپکترا را مورد بررسی قرار داده است. شیردوش های اسپکترا به طور کلی به دو دسته ی دستی و برقی تقسیم می شوند. در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

شیردوش‌های دستی:

 

 

این شیردوش ها همانطور که از اسم شان پیداست به وسیله دست استفاده می‌شوند. بعضی از مادران معتقدند که کار با این نوع شیردوش راحت تراست زیراقدرت مکش آن با دست قابل کنترل است. این شیردوش‌ها نسبت به انواع دیگر آن ها سبک‌تر، ارزان‌تر و کم صداتر بوده و جای کمتری را اشغال می‌کنند. عده ای مادران دوست دارند که بتوانند عمل مکیدن را با دست کنترل کنند. اگر شما علاقه‌مند هستید که در حالی که نوزاد یک طرف را می‌مکد طرف دیگر را بدوشید، احتمالاً نوزاد سکوت شیردوش دستی را به سر و صدای شیردوش برقی ترجیح می‌دهد.

از سویی برخی مادران که در امر شیردهی همه فن حریف هستند و به خوبی بر فن دوشیدن شیر مسلط اند، معتقدند که کار با شیردوش دستی زمان‌گیر است (این امر تا حدی به این بستگی دارد که دسته شیردوش را با چه سرعتی می‌توان فشار داد).

عده ای از مادران هم معتقدند هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند حتی یک قطره شیر از سینه خارج کنند. به گفته آن ها شیردوش دستی نمی تواند به طور کامل شیر سینه را خالی کند و در نتیجه شیر از سینه آن ها ترشح می‌شود.

در نظر داشته باشید که شیر دوش های دستی به گونه ای است که باید برای دوشیدن شیر شما، باید به صورت دستی پمپ زده شود و این امر ممکن است شما را خسته کند. با این وجود شیردوش های دستی اسپکترا با طراحی ارگونومیک و وزن کم، هیچگونه فشار اضافی به مچ دست مادر وارد نمی کند. همچنین کارشناسان برانکارد توصیه می کند مادرانی که دارای سر سینه های صاف و فرورفته هستند به جای استفاده از شیردوش های دستی، حتی الامکان از شیردوش های برقی استفاده کنند.

 

 

شیردوش دستی اسپکترا مدل handy plus

 

 

این شیردوش قابل حمل و سبک بوده وقسمت شیپوری مکنده آن دارای یک سری سیلیکونی نرم بوده و با ماساژ سینه به هنگام دوشیدن شیر باعث خروج بهتر شیر می گردد. همانند تمامی دستگاه های شیردوش اسپکترا، شیردوش دستی handy plus نیز دارای فیلتر مخصوص و سیستم بازگشت شیر برای جلوگیری از تماس شیر دوشیده شده با مکنده دستگاه بوده و از انتقال آلودگی های احتمالی از پمپ به شیر نوزاد جلوگیری می نماید. این مدل شیردوش دستی دارای مکش قوی تا ۳۰۰ میلی متر جیوه می باشد.

شیردوش دستی اسپکترا مدل handy plus

شیردوش دستی اسپکترا مدل handy

 

 

این نوع شیردوش دستی نیز همانند handy plus سبک و قابل حمل بوده و دارای سری نرم سیلیکونی جهت ماساژ سینه مادر برای افزایش بهره وری در دوشیدن شیر، است. کیت برست شیلد این مدل می تواند برای مدل های برقی شیردوش اسپکترا قابل استفاده باشد. مکش این شیردوش از ۰ تا ۳۵۰ میلی متر جیوه است.

 

شیردوش دستی اسپکترا مدل handy

شیردوش های برقی

 

 

شیردوش های برقی سرعت بالاتر و استفاده ی آسان تری نسبت به شیردوش های دستی دارند. مدل برقی دارای تلمبه است که می توانید با پنل کنترل کننده و سوئیچی که دارد، مکش آن را تنظیم کنید. شیردوش های برقی اسپکترا قابلیت تنظیم آهنگ مکش و تعداد دفعات مکش شیر را دارد در نتیجه شما می توانید پس از تنظیم آن و شروع به کار شیردوش، به بقیه کار خود مانند بازی با نوزاد دلبندتان یا کار با لپتاپ و … بپردازید. مادرانی که مکرر اقدام به دوشیدن می‌کنند (مثلاً به منظور ادامه شیردهی پس از بازگشت به کار یا برای تغذیه دوقلوها) معمولاً شیردوش‌های برقی (یا باتری دار) را انتخاب می‌کنند. با اکثر شیردوش‌های برقی می‌توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید. همچنین برای مادرانی که دارای سینه های پرشیر هستند، پس از تغذیه ی نوزاد توصیه می شود مابقی شیر سینه را توسط شیردوش های برقی بدوشند. شیردوش های برقی اسپکترا، دارای قدرت فوق العاده و بدون صدا است. درنتیجه معزل صدای زیاد شیردوش های برقی را نخواهید داشت.

شیردوش برقی اسپکترا مدل S2

 

 

این شیردوش قابل استفاده در بیمارستان ها است. S2 قابلیت استفاده به صورت تک شیشه و دوشیشه بوده و دارای قدرت مکش فوق العاده ۰ تا ۳۲۰ میلی متر جیوه است. دارای دو ست شیردهی کامل شامل :

  • شیشه شیر
  • پستانک
  • فیلتر محافظ
  • رابط
  • بالشتک مکنده
  • بدنه شیردوش
  • پمپ برقی

می باشد. برای جلوگیری از ورود شیر به داخل موتور دارای فیلتر است و دارای ۵ نوع ریتم مکش مختلف است. همچنین جهت افزایش بهره وری این شیردوش دارای دکمه ماساژ است. عملکرد دو پمپی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان، کمک بسیار زیادی به مادر برای ذخیره شیر بیشتر در دفعات بعدی تغذیه نوزاد می نماید و برای مادرانی که به دلیل کار مجبورند چندین ساعت از نوزاد خود دور باشند و یا نوزادانی که به هر دلیل از سینه مادر شیرنمی خورند، بسیار مناسب است. این شیردوش پس از ۲۰ دقیقه استفاده به صورت خودکار خاموش می شود.

 

شیردوش برقی اسپکترا مدل S2

شیردوش برقی اسپکترا مدل Dew350

 

Dew350 دارای صدای بسیار کم و قدرت مکش ۰ تا ۳۲۰ میلی متر جیوه است. قابل استفاده برای هر دوشیشه به طور همزمان بوده و دارای فیلتر محافظ موتور است. به صورت تک شیشه و دوشیشه قابل استفاده بوده و دارای ست شیردهی شامل :

  • شیشه شیر
  • پستانک
  • فیلتر
  • رابط
  • برست شیلد
  • بدنه شیردوش
  • پمپ برقی

می باشد. درنظر داشته باشید جهت استفاده به صورت دو شیشه، ست همراه باید به صورت جداگانه خریداری شود.

 

 

شیردوش برقی اسپکترا مدل Dew350

شیردوش برقی اسپکترا مدل Dew300

 

Dew300 دارای خصوصیات شبیه به Dew 350 است و تنها تفاوت آن ها در قدرت مکش است که در Dew300 این مقدار از ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه می باشد.

شیردوش برقی اسپکترا مدل Dew300

شیردوش برقی اسپکترا شارژی M1

 

M1 هم به صورت شارژی و هم به صورت برقی قابل استفاده می باشد. درنتیجه جهت استفاده بدون برق، می توانید آن را شارژ کنید و سپس استفاده نمایید. حجم کم و سبک امکان حمل آسان درون کیف را داشته و دارای باتری های شارژی با نگهداری شارژ تا یکساعت و نیم بسیار مناسب برای استفاده در حین سفر، مادران شاغل و مادرانی است که مجبور هستند ساعاتی از زمان خود را در خارج از منزل سپری کنند. این شیردوش هم مانند تمامی مدل های برقی اسپکترا دارای فیلتر محافظ موتور می باشد. همچنین هم به صورت تک شیشه و هم به صورت دو شیشه قابل استفاده است. قدرت مکش آن از ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه می باشد. تغییر مکش و ماساژ به طور دلخواه توسط مادر قابل تنظیم است. دارای دکمه ی ماساژ است که در نتیجه بهره وری شیر مادر را افزایش می دهد. M1 برای صرفه جویی در مصرف باتری و برق، پس از ۳۰ دقیقه به طور خودکار خاموش می شود.

 

 

شیردوش برقی اسپکترا شارژی M1

شیردوش برقی اسپکترا شارژی M2

 

 

تفاوت مدل M1 با این مدل در نوع شارژ آن است. شیردوش برقی مدل M2 این شیردوش قابل استفاده به صورت برق و باتری است و در صورت استفاده بدون برق، با ۴ عدد باتری کار می کند اما در مدل M1، دستگاه دارای آداپتور و باتری قابل شارژ بوده و مکش قوی تری نسبت به مدل M2 دارد. همچنین دارای مکش ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه می باشد.

شیردوش برقی اسپکترا شارژی M2

مقایسه ی انواع شیردوش های اسپکترا

 

 

عملکرد میزان صدا قابلیت حمل آسان قابلیت تنظیم آهنگ مکش منبع تغذیه مکش وزن مدل
تک شیشه بی صدا × × ۰ تا ۳۵۰ میلی متر جیوه ۲۳۰ گرم Handy دستی
تک شیشه بی صدا × × ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه ۴۰۰ گرم Handy pluse دستی
دوشیشه بدون صدا × دارد آداپتور ۰ تا ۳۲۰ میلی متر جیوه ۹۹۰ گرم S2 برقی بیمارستانی
دوشیشه کم صدا دارد آداپتور و باتری قابل شارژ ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه ۳۰۰ گرم برقیM1
دوشیشه کم صدا دارد آداپتور و باتری ۰تا ۳۰۰ میلی مترجیوه ۲۰۹ گرم M2 برقی
دوشیشه کم صدا × دارد آداپتور ۰ تا ۳۰۰ میلی متر جیوه ۱/۸ کیلوگرم Dew300 برقی
دوشیشه کم صدا × دارد آداپتور ۰ تا ۳۲۰ میلی متر جیوه ۱/۸ کیلوگرم Dew350 برقی

4 موردی که باید در حین خرید شیردوش بخاطر بسپارید

۴ موردی که باید در حین خرید شیردوش بخاطر بسپارید

 

 

۱- حمل آسان، شستشوی آسان تر

 

شیردوشی را انتخاب کنید که کارایی آسان داشته باشد و شستشو آن راحت باشد. از استفاده از انواع شیردوش که شبیه بوق دوچرخه ساخته شده اند حتی الامکان دوری کنید، چون توپ های پلاستیکی به دلیل ساختاری که دارند، به خوبی شسته نمی شود و درنتیجه برای رشد باکتری مکان خوبی است. حتی الامکان شیردوش هایی را انتخاب کنید که مستقیما بر روی شیشه شیر قرار می گیرند و براحتی می توان آنها را تمیز نمود، همچنین اگر نیاز به حمل شیردوش دارید مدلی را انتخاب کنید که بتوانید با خود حمل کنید، به مسافرت ببرید، و به طور کلی دارای سهولت در حمل باشد.

۲- قابلیت تنظیم زمان و قدرت مکش

 

 

 

سطح مکش برای همه ی مادران یکسان نیست. ممکن است سطحی از مکش برای مادری مطلوب باشد در حالیکه برای شما دردآور است. بنابراین برانکارد توصیه می کند شیردوشی را انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم مکش آن و همچنین دفعات مکش آن دست خودتان باشد تا بتوانید با توجه به مدت زمانی که می خواهید عمل دوشیدن را انجام دهید آن را تنظیم نمایید.

 

 

 

۳- به سایز سری شیردوش دقت کنید

 

 

 

یکی از نکاتی که در خرید شیردوش حتما باید مدنظر قرار دهید دقت در سایز سری شیردوش می باشد که در تماس مستقیم باسینه قرار می گیرد. کوچک بودن این سری نسبت به سینه سبب می گردد که مکش شیر از سینه دردناک گردد و از ادامه استفاده از شیردوش پشیمان شوید. کارشناسان برانکارد توصیه می کنند در زمان خرید توجه داشته باشید شیردوشی را انتخاب نمایید که سری آن، قسمت روی سینه شما را کاملا پوشش دهد.

۴- کمترین زمان، بهترین کارایی

 

 

 

کمترین زمان، بهترین کارایی

 

 

می توان گفت دوره ای که تنها دغدغه ی مادران، مراقبت از کودک بوده رو به اتمام است. امروزه شرایط به گونه ای است که مادران علاوه بر بچه داری، کارهای زیاد دیگری نیز برای انجام دارند. در نتیجه وقت و زمان برای آن ها غنیمت است. اگر شما هم صرفه جویی در وقت برایتان اهمیت دارد، ممکن است برایتان بیرزد که با پرداخت هزینه‌ای بیشتر شیردوشی را بخرید که تعداد مکش آن در هر دقیقه بیشتر بوده و دارای توانایی دوشیدن مضاعف باشد. شیردوشی که بتوان با آن در آن واحد هر دو سینه را دوشید زمان دوشیدن را به کمتر از نصف می‌رساند. دوشیدن هر یک از سینه‌ها به طور جداگانه تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد ولی دوشیدن همزمان حدوداً ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد، چرا که به علت تخلیه کامل هر دو سینه تولید شیر را تحریک می‌کند.

نکاتی برای انتخاب بهترین شیردوش

 

 

نکاتی برای انتخاب بهترین شیردوش

برانکارد توصیه می کند هر نوع شیردوشی را که می پسندید، قبل از بازگشت به سرکار یا پیش از اینکه نوزاد را به کسی بسپارید، تهیه و امتحان کنید. بهترین زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با شیشه درست زمانی است که نوزاد ۳ تا ۴ هفتـه دارد زیرا بسـیاری از نوزادان اگر دیر شـود شـیشـه را نمی‌گیرند.
اگر شیردوش شما درست کار نکرد، ابتدا مطمئن شوید که تمام قطعات در جای صحیح قرار گرفته اند و به خوبی به هم متصل شده اند. یکبار دیگر همه چیز را کنترل کنید. اگر یک دریچه شل باشد و یا یک قطعه پلاستیکی به خوبی فشرده نشده باشد ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند.
همچنین توجه داشته باشید اگر فیلتر را به خوبی جاگذاری نکرده باشید در صورت بازگرداندن شیشه ی پرشده از شیر، سبب می شود شیر به داخل شلنگ بازگردد و به موتور برسد.
انواع شیردوش های دستی و برقی را می توانید در سایت برانکارد مشاهده نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره جهت انتخاب شیردوش می توانید با کارشناسان مربوطه در سایت برانکارد تماس حاصل فرمایید.
https://www.berankard.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DA%A9%D8%AA%D8%B1/

منبع: گروه تحقیق و توسعه ی برانکارد

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.