سوالات پزشکي, عفونی

علایم مربوط به استرس مبتلا شدن به hiv

من حدوددو سال و نیم پیش ارتودنسی کردم که دو ماهه گاهی اوقات هنگام جویدن فکم صدا میدهد.یک هفته پیش گوش درد گرفتم که یک روز هم درد را در گلویم حس کردم که زود خوب شدم البته با قرص.و تبخال هم زده بودم که از بچگی هر سال می زنم همچنین آفت. چند روز بعد غده های لنفاوی زیر فکم پایین گلو کمی متورم شد که حدس زدم شاید به خاطر فشار دندان هایم باشد و دل پیچه و یبوست هم گرفته بودم.البته من حدود دو ماه پیش یک رابطه محافظت نشده داشتم که یک ماه بعد آزمایش اچ ای وی دادم و منفی بود.این علایمی که گفتم ممکن است مربوط به علایم اولیه ایدز باشد؟ و الان استرس فکری زیادی دارم که چند روزه دو دستم،گردنم و پای چپم درد می کند. لطفا راهنمایی ام کنید .
دوست عزیز بهتره شما تاپیک (استرس مبتلا شدن به HIV ) رو بخونی اونجا دوستمون nima علائم ایدز رو خیلی کامل و جامع ذکر کردند.
من مدتی قبل برای اصلاح به آرایشگاه مراجعه کردم . و حدودا 3 روز بعد دچار تب و تورم گلو در یک طرف شدم که 1 هفته طول کشید . اصلا شبیه سرماخوردگی نبود. اون هفته به مرکز مشاوره ایدز امام خمینی مراجعه کردم . آزمایش hiv گرفتند که تست اول منفی بود . متاسفانه مشاورین تا تونستن من رو نگران کردن . برای تستهای بعدی مراجعه نکردم. به متخصص عفونی مراجعه کردم . آزمایش نوشت و گفت تست مونونوکلئوز بوردرلاین هست .یعنی احتمالا مونو نوکلئوز بوده. این آزمایش یک هفته بعد از شروع علائم انجام شد. من از ابتلا به هپاتیت و ایدز ابراز نگرانی کردم . دکتر گفت اگه سوزن داخل دستت رفته بروتست hiv بده ؟!. من 28 سالمه خوشبختانه یا متاسفانه هیچ رابطه ای نداشتم (صفر کیلومتر)
تماس با سوزن و دریافت خون هم نداشتم. در اینکه عفونت بوده شکی ندارم (باتوجه به علائم و آزمایش)
دلیل پیگیری نکردن این بود که به فرض هم که آلوده شده باشم باتوجه به نداشتن درمان قطعی دونستن این مسئله جز ایجاد استرس و نگرانی نتیجه ای نخواهد . میمونه خطر انتقال به دیگران که بعید میدونم . من این مسائل رو همیشه رعایت میکنم.
نمی دونم چرا ما آدما همیشه عادت داریم واسه چیزی غصه بخوریم که اصلا اتفاق نیفتاده! اما اونقدر نگران اتفاق افتادنش می شیم که زندگی مارو مختل می کنه. اونم واسه چیزی که اصلا وجود نداره!

دوست عزیز، درسته که هنوز پیشرفت های علم نتونسته این ویروس رو به طور کامل کنترل کنه، اما اگر به فرض (و خدایی نکرده) مبتلا شده باشین، حداقل تکلیف آدم مشخص میشه. یه سری از مراقبت ها رو میشه انجام داد که هم میزان پیشرفت بیماری کنترل بشه و هم اینکه به دیگران سرایت نکنه. اما عوضش از این طرف اگه جواب تست ها منفی باشه، آرامش به زندگی شما بر می گرده. حالا به نظرتون انجام این کارهایی که گفتم بهتر از این نیست که یه عمر استرس بلاتکلیفی رو تحمل کنین؟

من هرچی سرچ کردم به انجمن خاصی برای سوالم دست پیدا نکردم

اگه میشه اینجا جواب بدید

من 1 سالو نیم با دختری دوست بودم که بهش مشکوکم نبودم و باهاش رابطه داشتم البته با کاندوم و دختره هم باکره بود….

تا اینکهچد ماه بعد باهاش رابطه نداشتم بعد از 4چند ماه ماه از طریق خوردن آلت رابطه داشتم…

بعدش محل زندگیم عوض شد و جنوب شهر تهران هستم الان 6 ماهی میشه که تهران هستم

2ماه اولی که اومدم تهران ورم گلو داشتم که این ورم تا الان ادامه داره ولی خیلی کم شده

راستش علائم خاص دیگه ای ندارم

ولی ترسیدم دختره با کسه دیگه ای رابطه داشته و من بی اطلاع بودم

بعد از گذشت 4 ماه از آخرین رابطه ام آزمایش ایدز دادم که منفی بود

آیا بازم نیازه که تکرار کنم؟

علتش میتونه آلودگی هوا باشه

با توجه به اینکه در روابط جنسی خود از کاندوم استفاده کرده اید، و به طور فرضی اگر ایشون آلوده به ویروس های منتقله جنسی (بر اثر رابطه جنسی با سایر شرکای جنسی) شده باشند، استفاده از کاندوم تا حدود بسیار زیادی از امکان انتقال ویروس جلوگیری می کند.
بنابراین علت تورم گلو هم ممکنه بدلیل تغییرات جابجایی ناشی از شرایط آب و هوایی باشه. مگر اینکه توسط پزشک معاینه شوید تا بررسی های لازم بیشتر انجام شود. آزمایش HIV هم که انجام دادید و نتیجه آن منفی بوده، در صورت تمایل می توانید 6 ماه دیگر آزمایش فوق را تکرار کنید. ولی به غیر از ایدز، احتمال اینکه شخصی دارای شرکای جنسی متعدد باشه و رابطه محافظت نشده داشته باشند خطر سرایت ویروس هپاتیت B یا C هم وجود دارد. بنابراین اگر قصد نزدیکی محافت نشده با ایشون را داشتید باید از لحاظ آزمایش های ویروسی بررسی شوند تا خطری در هنگام نزدیکی شما را تهدید نکند.
می دونم ممکنه سوال تکراری باشه و حذف شه..اما لطفا جواب بدید..چون من از استرس بسیار زیاد زندگیم مختل شده
من در مورد ایدز زیاد مطالعه کردم اما بازم یه سوال دارم
من در دندانپزشکی خون ریزی داشتم ماه گذشته الان گلو و حلقم درد دارم..و گردنم هم درد می کنه..بسیار استرس دارم و داغون..به نحوی که تمرکز اصلا ندارم و سری گریه ام می گیرد

می ترسم از انجا ایدز گرفته باشم..از ازمایش و صبر کردن هم می ترسم…خلاصه داغون داغونم..
لطفا کمک کنید..اصلا ممکنه؟ باید برم دکتر؟

معمولا، کار روی دندان در دندانپزشکی، با خونریزی همراهه. اما از اونجایی که مسائل بهداشتی (اونم در جایی مثل مطب پزشک) همیشه رعایت میشه، دلیل خاصی برای نگرانی وجود نداره. مطمئن باشید یک پزشک بیشتر از هر کس دیگه ای در مورد رعایت بهداشت آگاهی داره. چون کارش همینه. من فکر می کنم داغون بودن شما بی مورده.
اگه اون بیماری لعنتی اتفاق نمی افتاد همون 1 آزمایشم نمیدادم . سوالی که دارم اینه آلوده شدن
به هپاتیت یا ایدز میتونه روی آزمایش ویروسی دیگری مثل ebv تاٍثیر بزاره و تاحد بوردر لاین نشون بده.
منظور اینکه ورود یک ویروس به بدن منجر به تولید پادتن ویروس دیگری بشه. بعید به نظر میرسه؟!
بعید می دونم!
من یه سوال داشتم که چند وقته ذهنمو بدجوری مشغول کرده؟من قراره با یه دختر خانم که خیلی دوستش دارم و خانواده هامون هم میدونن تا چند وقت دیگه ازدواج کنم.ایشون تقریبا 4-5 سال پیش مورد تجاوز قرار گرفتن.(از ناحیه واژن).ولی چیزی که ذهن منو این چند وقته به خودش مشغول کرده اینه که میترسم تو این حادثه به ایدز مبتلا شده باشه(البته نمیدونم اون حیونی که این کارو باهاش کرده از کاندوم استفاده کرده بوده یا نه چون اون موقعی که برام اتفاقی که براش افتاده بودا گفت ازش نپرسیدم.الانم نمیتونم ازش بپرسم چون چند وقته که در این مورد هیچ حرفی نزدیم.نمیخوام دوباره با یادآوری این موضوع آزارش بدم).البته به نظر خودم احتمالش کمه چون تا اونجای که من میدونم علائم ایدز را نداره مثلا من شنیدم که یکی از علائم ایدز لاغر شدن فرد بعد از چند وقته! ایشون طبق گفته خودشون نسبت به قبل چاغتر هم شدن.البته ایشون زود سرما میخوره.
سوال من اینه که چکار کنم؟ نمیدونم چه جوری ازش بخوام که قبل از ازدواج آزمایش ایدز بده
؟میترسم بهش بگم و ناراحت بشه و بره. دختر زود رنجو حساسیه.نمیخوام با یه حرف نسنجیده ازدستش بدم.لطفا راهنماییم کنید چکار کنم؟
علایم ایدز بعد 4-5 سال چیه؟(تو یه آدمی که کلا بدن ضعیفی داره؟)
خواهش میکنم راهنماییم کنید.این قضیه بدجوری این چند وقته ذهنمو درگیر کرده.
بهتر شما این مسئله را با یک مشاور مطرح کنید و شما دختر مورد نظرتان را برای مشاوره قبل از ازدواج پیش اون مشاور ببرید. مسلما مشاور میتواند طوری این قضیه را به این دختر خانم بگوییند که سوتفاهمی پیش نیاد.
در ضمن بعید به نظر میرسه ایشون خدای نکرده ایدز داشته باشند.
در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.