مراقبت بیمار در منزل

راه های معجزه بخش درمان واریس پا

راه های معجزه بخش درمان واریس پا

 

درمان واریس پا

 

 

طبق گزارش سال ۲۰۰۷ که در نشریه‌ی دانشکده‌ی سلطنتی جراحی بریتانیا انجام گرفت، پی بردند که در جراحی رگ‌های واریسی، عصب‌های بیمار نیز آسیب می‌بیند. همچنین واریس در نیمی از بیماران، پس از گذشت ۱۰ سال مجددا بازگشته است. وجود رگ‌های واریسی معمولا نشانه‌ای پنهان از بروز نارسایی وریدی است که لزوما با درد یا ورم همراه نیست. رگ های واریسی معمولا علائم وجود یک اختلال یا ناتوانی در رگ های وریدی بوجود می آیند. اگر برای درمان به دکتر یا متخصص مراجعه کنید، احتمالا پیشنهاد می کنند پیش از عمل جراحی، تغییراتی را در عادات زندگی خود بوجود آورید و سبک زندگی خود را اصلاح کنید. چرا که این امر سبب کاهش حجم خون در رگ های شما می شود. البته این تغییر فقط به درمان واریس منجر نمی شود بلکه سبب می شود پوست شما شفاف تر شود، سلامت قلب تان حفظ شود و گوارش غذا بهتر صورت می گیرد. در مقالات قبلی، دلایل ابتلا به واریس پا را برای شما عزیزان برشمردیم و در این مقاله، برانکارد قصد دارد با ارائه ی پنج روش طبیعی به درمان این بیماری کمک کند. با برانکارد همراه باشید.

 

 

درمان واریس پا

 

 

ورزش منظم بر هر درد بی درمان دواست!

 

 

 

احتمالا فواید ورزش را زیاد شنیده باشید. زمانی که شما مدت زمان طولانی‌ بی‌حرکت می‌مانید، رگ‌ها عمل برگرداندن خون به قلب را سخت‌تر انجام می‌دهند و برای مبارزه با نیروی جاذبه مشکل پیدا می‌کنند. ورزش مقدار هورمون‌ها را به‌صورت کاملا طبیعی تنظیم کرده، وزن شخص را کم می‌کند و جریان خون را بهبود می بخشد و نمی‌گذارد از حد طبیعی خارج شود و فشارخون را پایین می‌آورد. در نتیجه سبب می شود از ایجاد واریس جلوگیری شود.

 

ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که برای بهتر‌شدن گردش خون در رگ‌ها و پایین‌آوردن ورم پا می‌توان انجام داد. برطبق گزارش مؤسسه‌ی ملی قلب، خون و ریه‌ی آمریکا، نشستن (مخصوصا نشستن در وضعیت نامناسب مانند زمانی که گردن را به جلو خم می‌کنید یا چهار‌زانو نشستن) و ایستادن طولانی‌مدت و بدون حرکت، خطر ابتلا به واریس و ناراحتی‌های ناشی از تجمع خون در رگ را چند برابر می‌کند.

 

 

 

وزن خود را کم کنید

 

 

زمانی که وزن شما بالا است، فشار وارد شده به پاهایتان بیشتر می شود. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن سبب کاهش فشار روی پاهایتان و درنتیجه کاهش خطر ابتلا به واریس پا می شود. هافینگتون پست در مقاله ای که رابطه بین چاقی و واریس را بررسی کرده است، بیان می کند « که تشخیص رگ‌های واریسی و درمان آن ها در افرادی که اضافه‌وزن دارند، مشکل‌تر است؛ زیرا در فرد مبتلا، تا زمانی که پاها ملتهب و اندازه‌ی رگ‌ها بزرگ نشود، نمی‌توان متوجه بیماری شد. اندازه‌ی رگ‌ها در بخش درونی پا در این حالت به بیش از ۴ الی ۵ سانتیمتر می‌رسد.» برانکارد توصیه می کند نه تنها برای درمان واریس، بلکه به دلیل حفظ سلامت خود در رابطه با ابتلا به دیابت و دیگر مشکلات چاقی، پیش از آن که دیر شود به فکر کاهش وزن باشید.

 

 

وزن خود را کم کنید

 

 

 

به روغن درمانی بپیوندید

 

 

 

قدیمی ها معمولا برای هر دردی، درمانی از جنس پمادها و کرم های طبیعی دارند که اگر به موضع درد مالیده شود از هر روش درمانی شیمیایی، بهتر جواب می دهد. روغن‌های اسانس برای بهبود گردش خون مفید‌ند، میزان ورم را پایین می‌آورند و هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کنند. یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان مشکلات وریدی، روغن «سرو» است. این روغن، سرعت گردش خون را بالا می‌برد و دستگاه گردش خون را تقویت می‌کند. موضع مورد نظر را دوبار در روز با پنج قطره از این روغن ماساژ می‌دهید و این کار را به‌مدت چند هفته ادامه دهید. درصورتی‌که دچار درد عضلانی، ورم یا تاول شدید، مصرف آن را قطع کنید و روغن رقیق دیگری را مانند روغن نعنا، روغن درخت چای یا استوخدوس امتحان کنید.

 

 

به روغن درمانی بپیوندید

 

 

ریلکس کنید

 

 

منظورمان از ریلکس کردن این است که هر زمان که امکان دارد پاهایتان را دراز کنید. برانکارد پیشنهاد می دهد زمانی که روی مبل یا صندلی می نشینید اگر امکان دارد پاهایتان را حدود ۱۵ دقیقه بالای میز قرار دهید و یا روی زمین خوابیده و پاهایتان را به صورت ایستاده به دیوار تکیه دهید تا خون جمع شده در پاهایتان راحت تر به گردش درآید. سعی کنید اگر امکان دارد حدود سه یا چهار بار در روز این کار را انجام دهید. برانکارد توصیه می کند:

  • پاهایتان را به صورت افقی روی یک جایگاه هم ارتفاع با جایگاه نشستن خود قرار دهید.
  • پاهای خود را بالای تخت قرار دهید، به طوریکه زمانی که دراز کشیده اید بالاتر از سرتان باشد. البته قبل از انجام این حرکت با پزشک خود مشورت کنید.

 

ریلکس کنید

 

روی صندلی درست بنشینید

 

 

 

شاید جالب باشد بدانید در حالی که نشسته اید و پای تان را روی پای دیگر می اندازید، درواقع خود را در معرض ابتلا به واریس به صورت مستقیم قرار داده اید. در این حالت خون در پاهای شما به سختی در گردش است. برانکارد توصیه می کند از پا روی پا انداختن در حین نشستن خودداری کنید. راحت بنشینید. همچنین سعی کنید هر یک الی یک ونیم ساعت بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید و به گردش خون خود کمک کنید.

 

 

 

روی صندلی درست بنشینید

 

 

 

پاهایتان را در شلوار تنگ زندانی نکنید

 

امروزه تاثیر مد را در عادات زندگی نمی توان در نظر نگرفت. با این حال در نظرداشته باشید لباس ها و از جمله شلوارهای تنگ در صورتی که به صورت مداوم پوشیده شوند، موجب ایجاد مشکل در گردش جریان خون در بدن شده و ابتلا به واریس را به خصوص در ناحیه ی ساق پا بیشتر می کند. یکی دیگر از دلایلی که سبب شده ابتلا به واریس در خانم ها بیشتر از آقایان باشد، همین امر است. برای مدتی بگذارید بدن تان در لباس آزاد باشد.

 

جوراب های ضد واریس بپوشید

 

طراحی جوراب واریس طوری است که باید به طور سفتی دور پا قرار گیرد. زمان و تمرین مورد نیاز است تا عادت کنید آن را به درستی بپوشید و اثرات مفید جوراب را تجربه کنید. جوراب واریس باید صاف باشد، به خصوص در مچ پا یا پشت زانو. قسمت بالایی جورابی به طول زانو یا ران پا را لوله نکنید و اگر خیلی بلند است، آن را به سمت پایین تا نزنید. بهتر از پیش از استفاده با پزشک مشورت کنید.

 

 

جوراب های ضد واریس بپوشید

 

 

رژیم غذایی ضد التهاب میل کنید

 

 

غذاهای خاصی هستند که مانع ایجاد التهاب می‌شوند و با تقویت گردش خون، سرعت بهبود واریس را افزایش می‌دهند. این غذاها از گسترش واریس در آینده نیز جلوگیری می‌کنند. پیروی از رژیم غذایی ضعیف، به شریان‌ها صدمه می‌زند، کیفیت گردش خون را پایین می‌آورد و مشکلاتی از قبیل فشار خون، عدم تعادل هورمونی و افزایش وزن را به‌وجود می‌آورد. اکثر غذاهایی که دارای سدیم بالا باشد سبب دفع مقدار زیادی آب از بدن شده و باعث می شود، سم هایی در بدن تولید شود که شدت ورم رگ های واریس را بالا می برد.

 

رژیم غذایی ضد التهاب میل کنید

 

معجزه ی سرکه ی سیب

 

 

سرکه‌ی سیب انتشار خون را در دیواره‌ی رگ‌ها بهبود می‌بخشد و ضد‌التهاب است. برخی بیماران مبتلا به واریس گفته‌اند که با ترکیب‌کردن سرکه‌ی سیب با گیاه دارویی «هاماملیس» و ماساژدادن آن بر روی موضع ملتهب، ورم کاهش یافته و ظاهر رگ‌های واریسی طی چند هفته بهبود می‌یابد. همچنین می توانید سرکه ی سیب را با هاماملیس انجیلی که به واسطه‌ی گیاه شناسی به عنوان فندق افسونگر شناخته می‌شود، یک گیاه فوق العاده است که در درمان‌های مختلف پوست استفاده می‌شود. ترکیبات ضد التهابی و تانین‌هایی که در این گیاه یافت می‌شوند، التهاب پوست، وریدهای واریسی و بواسیر را درمان می‌کنند و اسید گالیک و روغن‌های ضروری موجود در گیاه به کاهش تورم و درد ناشی از وریدهای واریسی کمک می‌کنند. یک پارچه تمیز را در هاماملیس انجیلی غوطه‌ور کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده پهن کنید. این کار را ۳ بار در روز به مدت ۱ ماه تکرار کنید. شما همچنین می‌توانید ۲۰ قطره فندق جادوگر مقطر را به یک وان آب ولرم اضافه کنید.

 

معجزه ی سرکه ی سیب

 

 

 

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

 

راه های معجزه بخش درمان واریس پا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.