جراحی, سوالات پزشکي

خونريزي بالاي مقعد

مدت دو ماه است كه بالا ي مقعدم خونريزي دارم اولش فكر كردم خيلي سطحي است اما بعد كه نگاهش كردم ديدم بالا ي مقعدم مقداري پارگي به وجود آمده لطفا مرا راهنمايي كنيد .ناگفته نماند اين حادثه به صورت اتفاقي به وجود آمد(ضمنا جنس من هم مذكر است )
من خون را به صورت روشن مشاهده نمي كنم بلكه تيره هست و به صورت خود به خود بيرون مي ريزه
با توضیحاتی که شما دادید ممکن است دچار زخم مقعد شده باشید/ البته قطعا می بایست معاینه صورت گیرد تا تشخیص درستی گذاشته شود .
این زخم باعث خونریزی و درد حین و یا کمی پس از حرکت روده ها (دفع مدفوع ) می شود . درد معمولا چندین دقیه تا چند ساعت طول کشیده و کم کم آرام می شود تا حرکت بعدی روده ایجاد شود .
به احتمال زیاد همان وجود فیستول یا بیماری پیلونیدال مطرح می باشد . این بیماریها (در صورت وجود) اصلا «خطرناک» نیستند و با عمل جراحی بهبود کامل می یابند. برای معاینه و دستیابی به تشخیص می توانید به متخصص «جراحی عمومی» مراجعه کنید.
در اطراف مقعد و رکتوم فضاهای بالقوه متعددی وجود دارند که در حالت طبیعی با چربی و بافت همبند شل پر شده اند، در صورتی که این فضاها دچار عفونت شوند در نتیجه انواع آبسه ها در این نواحی شکل می گیرد . با مزمن شدن، این آبسه ها توسط یک مجرا (فیستول) به سطح پوست متصل می شوند و ترشحات از آن خارج می شود .
در مورد بیماری پیلونیدال هم علت همین سینوسها هستند ولی این مورد آبسه ها حاوی مو نیز خواهند بود که به داخل پوست رشد یافته اند .
من چند ماه پیش خدمت شما سوالی راجع به ترشح مایعاتی بالای مقعد بیان کردم که با مراجعه به پزشک متخصص عمومی گفتند کیست دارم و عمل جراحی کردم و الان بیش از شش ماه می گذرد و هنوز زخم پایینی خوب نشده(زخم بالا خوب شده) ودر ضمن همان قسمت بالا هم که خوب شده بود دوباره ورم می کنه و بالا میاد و مایعات ازش ترشح می شه .پیش دکتر که رفتم گفتند باید صبر کنم تا زخم پایینی به طور کامل خوب بشه بعد در مورد دوباره عمل کردن تصمیم میگیرم حالا به نظر شما من باید چه کار کنم چون واقعا منو اذیت می کنه .هر روز باید شورت خود را در بیارم و حتما هم باید حمام کنم .آیا دارویی وجود ندارد که از این مایعاتی که بیرون می آیند جلوگیری کنند
بهتر است به توصیه های پزشک معاینه کننده اطمینان کنید چون وی با توجه به مشاهدات خود و نوع ضایعه ای که دیده، این توصیه ها را نموده است. شاید فیستولها به طور کامل برداشته نشده باشند و یا اینکه دوباره عود کرده باشند. به نظر من هم بهتر است تا بهبودی زخمها و مشاهده نتیجه صبر کنید.
دکتر جان من حدودآ 5 ماه پیش گفتم که کیست داشتم و عمل کردم ولی متاسفانه حدود 8 ماه از ان گذشت زخم ان بسته نشد تا اینکه به پزشک معالجم مراجعه کردم و گفت که دوباره باید عمل و همین اتفاق هم افتاد و من عمل کردم (من 23 مرداد عمل کردم) ناگفته نماند در عمل قبلی زخم بسته نبود اما در این عمل دومی زخم را بست و الان حدود یک ماه و اندی از عمل دومی می گذرد ولی یه مقدار کمی از قسمت پایین هنوز بسته نشده و هر وقت نگاش می کنم تغییری نمیکنه (یعنی جمع نمیشه ) .حالا من نگرانم خواستم بدونم آیا این بار مثل دفعه قبلی بسته نمی شه یا این که … با دکتر خودش که صحبت کردم گفت خوب می شه .آخه همین حرف را هم دفعه اولی زد ولی خوب نشد .به نظر شما لازمه برم پیش متخصص دیگه ای ؟ آخه دکتر من هم خودم و خانوتدم خیلی نگرانیم وضمنآ یک ماه و اندی برا ی بسته شدن زخم عمل غیر طبیعی نیست یا این که قبلا هم چنین چیز هایی بوده . دیگر این که ایا میتونم ورزش کنم
دو حالت وجود دارد، یا اینکه عمل جراحی به خوبی صورت نگرفته است و یا اینکه کلا بهبود زخم در شما دچار اشکال می باشد. آیا سایر زخمهایی که در بدنتان ایجاد می شود در مدت زمان معقول بهبود می یابد؟
من برای اولین بار است که این قدر بسته شدن زخم طول کشیده . ضمنآ زخم قسمت بالایی همان هفته اول به طور کامل بسته شد فقط این قسمت پایین هنوز باز است البته موقعی که خودم بهش دست می زدم معلوم بود که همین قسمت پایین را ندوخته .
پس شاید عمل جراحی به خوبی صورت نگرفته یا اینکه به هر دلیلی خونرسانی موضع مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.