مراقبت محیطی و زیبایی

حال و هوای برف زمستانی بدون آبریزش بینی!

حال و هوای برف زمستانی بدون آبریزش بینی!

 

 

 

راه های کاهش آبریزش بینی در فصل زمستان

 

 

 

این روزها که زمستان به ما روی خوش نشان داده است و بعد از سال ها نعمت لمس برف زمستانی و حال و هوای برفی را به ما بخشیده است، از عواملی که ممکن است سردی لذت بخش این روزهای برفی را برایمان تلخ کند، باید دوری کنیم. درواقع سرمای زمستان لذت بخش تر می شود، اگر بتوانیم عواملی مانند سرماخوردگی و آبریزش بینی، سوزش مغز استخوان مان در اثر سرما، خشک شدن و خارش پوست و عواملی از این دست را برطرف کنیم. قاعدتا کمی دشوار است که در هر قدم در خیابان در این روزهای سرد، مجبور باشیم هر چند دقیقه دستمالی را جلوی بینی خود بگیریم. درجاییکه می توان با حفاظت از سلامتی خود و انجام کارهایی که در ادامه برانکارد به آن اشاره خواهد کرد، از شر آبریزش های بینی بی موقع نجات پیدا خواهیم کرد. همراه برانکارد در این روزهای سرد سال باشید.

 

 

 

 

 

راه های کاهش آبریزش بینی در فصل زمستان

 

 

چگونه جلوی آبریزش بینی خود را بگیریم؟

 

 

 

آبریزش بینی دلایل زیادی دارد. که مهم‌ترین دلایل آن، عفونت ویروسی سینوس‌ها وسرماخوردگی است. اگر ترجیح می دهید برای رفع آبریزش بینی خود از روش های طبیعی استفاده کنید، برانکارد پیشنهاد می کند از روش های زیر استفاده کنید.

 

 

 

 

تا می توانید، بنوشید

 

 

نوشیدن مایعات فراوان به سلامت بدن شما کمک زیادی می کند. به خصوص زمانی که سرماخورده باشید یا دچار گرفتگی بینی شده باشید، نوشیدن مایعات فراوان سبب خارج شدن توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدن تان شده و باعث می‌شود که مخاط سینوس‌های شما رقیق شود و تمیزکردن بینی‌تان آسان‌تر شود. در غیر این‌ صورت، مخاط بینی شما ضخیم و چسبنده می‌شود و به بینی شما بیشتر صدمه خواهد زد. نوشیدنی های کافئین دار و الکل آب بدن تان را کمتر می کند. از این نوشیدنی ها کمتر مصرف کنید و در صورت امکان از مصرف آن ها بپرهیزید.

 

 

 

 

تا می توانید، بنوشید

 

 

دم نوش های داغ میل کنید

 

 

 

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. طبق تحقیقات برانکارد این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند. برای نوشیدن این گیاه به عنوان یک دم نوش گیاهی و موثردر درمان سرماخوردگی، دو قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کنید و میل کنید. نوشیدنی های داغ سبب می شود راه های تنفسی شما باز شود و گرفتگی آن نیز برطرف شود.

به‌دنبال دمنوش‌هایی باشید که حاوی مواد ضدالتهاب و آنتی‌هیستامین هستند. برخی از گیاهان دارویی این مواد، عبارت‌اند از: بابونه، زنجبیل، نعناع و گزنه.

 

 

دم نوش های داغ میل کنید

بخور صورت بگیرید

 

 

برانکارد توصیه می کند بخار آب داغ تنفس کنید. تنفس بخار داغ آبریزش بینی را درمان می‌کند. طبق تحقیقات برانکارد پژوهشی در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به سرماخوردگی انجام شد، که نشان می داد استنشاق بخار خیلی مؤثر است. استفاده از بخار، زمان بهبودی بیماری را یک هفته کاهش می‌دهد. علاوه‌بر استشمام بخار داغ یک فنجان دمنوش گیاهی، از بخور هم استفاده کنید. می توانید از بخورهای گرم صورت آنی ساز استفاده کنید.

 

 

 

بخور صورت بگیرید

 

 

همچنین می توانید به این ترتیب عمل نمایید:

 

  • آب تمیز را در قابلمه‌ای تمیز روی اجاق گرم کنید. آن را تنها تا جایی گرم کنید که بخار تولید شود. نگذارید که به نقطه ی جوش برسد. چرا که ممکن است به پوست شما آسیب رساند.
  • برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورت خود را روی بخار نگه دارید. از راه بینی نفس‌های عمیق بکشید. اگر صورت‌تان خیلی داغ شد، لحظه‌ای صورت‌تان را کنار بکشید و سپس دوباره ادامه دهید.
  • پس از بخور، محتویات بینی خود را خالی کنید تا از شر مخاط راحت شوید.

 

اگر مایل بودید، چند قطره از اسانس‌های رفع گرفتگی بینی به آب بخور اضافه کنید. به‌ازای هر لیتر آب، ۳۰ قطره اسانس رفع گرفتگی بینی کافی است. روغن‌ها و اسانس‌های اکالیپتوس، نعناع، کاج، رزماری، مریم گلی، نعنای تند، درخت چای (مالهوکا) و آویشن انتخاب‌های خوبی هستند. ترکیبات موجود در این گیاهان مانند منتول و تیمول در بسیاری از داروهای عمومی رفع گرفتگی بینی وجود دارند. اگر این اسانس‌ها را در اختیار ندارید، از گیاهان خشک استفاده کنید. بخور خود را به یک دمنوش گیاهی تبدیل کنید و بخارها را تنفس کنید. نتیجه در هر دو حالت یکسان است.

 

 

 

دوش آب داغ بگیرید

 

 

 

می‌خواهید خیلی سریع از شر آبریزش بینی خلاص شوید؟ از دوش آب گرم استفاده کنید. دوش آب گرم مانند دمنوش داغ یا بخور می‌تواند به بهبود آبریزش بینی کمک کند. صورت و سینوس‌های خود را زیر دوش نگه دارید تا بهترین نتیجه را برای کاهش آبریزش بینی بگیرید. می توانید پس از گرفتن دوش آب گرم شیر داغ به همراه زنجبیل میل نمایید تا گرمای دمای بدن تان را حفظ کند و به بهبود آبریزش بینی شما کمک نماید.

 

 

 

از غذاهای تند استفاده کنید

 

 

 

 

اگر برایتان پیش آمده باشد که غذای تند خورده باشید احتمالا دریافته باشید که این غذاهای تند، اشک از چشمانتان سرازیر می کند و سبب آبریزش بینی تان می شود. غذاهای تند آبریزش بینی شما را بدتر می‌کنند. با این وجود اگر نشانه‌های گرفتگی بینی دارید، غذاهای تند می‌توانند به شما کمک کنند. اگر می‌توانید غذاهای تند را تحمل کنید، بد نیست که این روش را امتحان کنید. اگر به غذاهای تند عادت ندارید، در ابتدا کمی ادویه‌ی تند را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.

 

 

 

 

 

از غذاهای تند استفاده کنید

معجزه ی عسل را جدی بگیرید

 

 

 

عسل یک ضد باکتری بسیار قوی دارد که به آبریزش بینی کمک می کند. سعی کنید روزانه پیش از بیرون رفتن از خانه دو قاشق عسل به همراه آب و لیموی تازه و دارچین میل کنید. تاثیر ضد ویروس و شفا بخش این محلول را پس از استفاده در خواهید یافت.

 

 

 

 

معجزه ی عسل را جدی بگیرید

 

 

 

 

داروهای خانگی زیادی برای رهایی از آبریزش بینی وجود دارد. هیچ‌یک از این درمان‌های خانگی برای درمان سرماخوردگی، درمان حساسیت فصلی و عفونت‌های ویروسی و سایر علت‌های محتمل آبریزش بینی طراحی نشده‌اند. به توصیه ی برانکارد این روش ها تنها آبریزش بینی را تسکین می دهند و برای درمان های تخصصی تر باید به متخصص مراجعه نمایید.

 

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

 

https://www.healthline.com/health/how-to-stop-a-runny-nose#treatments2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.