پزشکی ورزشی

بلوغ زود رس

دختر من 8سال و 9 ماه دارد احساس ميكنم سينه اش برجسته شده و زير بغلش كمي مو دارد ايا ممكن است اين دليل بلوغ زود رس باشد ؟ چه كنم كه اين اتفاق نيافتاد .
در مورد شرایط شما باید خدمتتون عرض کنم که بلوغ دختران از رویش موهاشروع تا پریود شدن برای اولین بار طول میکشه و این سیکل میتونه تا دو یا سه سال طول بکشه.بسته به فرد متفاوت می باشد.بنابراین بروز این اتفاقات مثل رویش مو،افزایش قد،بزرگ شدن پستانها کاملا معمولی است اما بازه سنی رخداد این وقایع مهمه.عموما ما انتظار بروز پریود در محدوده سنی 11 تا 13 سال رو داریم و بنابراین علایم باید از حدود 9 یا 10 شروع بشن.بنابراین ممکن دختر شما در محدود اصلی خودش پریود بشه اما چیزی که خیلی اهمیت داره تاثیر بلوغ زودتر از موعد روی قد و روحیه خود کودکه.
بنابر این فقط به یک متخصص غدد مراجعه کنید تا در صورت نیاز تست بگیرند و بنا به اون نظر بدهند که آیا نیاز هست مداخله ای انجام بشه برای کودک که کمی روند بلوغ به تاخیر بیوفته یا نه و شرایط مشکلی نداره.
اما توصیه میکنم ذهن خودتون رو درگیر نکنید که حتما اینها نشانه بدیه.امروزه تعداد موارد بلوغ زودرس به علت شرایطی بیشتر شده و تنها راه بررسی وضعیته و نه غصه خوردن
لطفا اگر به پزشک ماجعه کردید نتیجه را در سایت بگذارید تا دوستان هم از آن بهره ببرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.