سوالات پزشکي, شکستگی و استخوان

استفاده از قوز بند

یه سوال دارم که فکر می کنم مربوط به فیزیوتراپیست های محترم میشه و اون اینکه چند وقت پیش به اصرار اطافیانم که از قوز کردن شدید من ناراحت بودن به دکتر مراجعه کردم(دختری 26 ساله هستم) و پس از عکسبرداری دکتر تشخیص داد که فقط از قوز بند کشی استفاده کنم که من موضوع رو پشت گوش انداختم تا الان و الان که در حال استفاده هستم احساس ناراحتی دارم و ماهیچه های پشتم کشیده میشه میخوام بدونم آیا با گذشت زمان این درد و کشش از بین میره و آیا عضلات با این روش قوی میشه؟
دوم اینکه استفاده از این قوز بند رو تا چه مدت و چقدر در روز ادامه بدم؟
اگرعلت قوز عادتهای غلط راه رفتن و نشستن باشد،ضعف عضلات پشتی باعث ایجاد قوز شده است و بستن قوزبند در این مورد توصیه نمی شود………چون بستن قوزبند باعث تنبلی و تضعیف بیشتر عضلات می شود و ضعف عضلات به مرور زمان شدت قوز را بیشتر می کند……..بهترین راه درمان تقویت عضلات پشتی انجام ورزشهائی مثل شنا و به ویژه کرال پشت می باشد.

بستن قوزبند باعث تنبلي و تضعيف عضلات مي شود

تهران- متخصص ارتوپدي و استاد يار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت :بستن قوزبند براي افرادي که به صورت نادرستي مي‌نشينند باعث تنبلي و تضعيف عضلات فرد شده و ضعف عضلات را به مرور تشديد مي‌کند.

دکتر” هومن بخشي” روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود:” کيفوز” يا گوژپشتي که به دليل وضعيت‌هاي بد بدن هنگام راه رفتن و نشستن به وجود مي‌آيد در جامعه شيوع بسيار بالايي دارد.
وي با بيان اينکه بيماري‌هاي متعددي سبب کيفوز مي‌شوند، گفت:بيماري‌هاي روماتولوژي، شکستگي‌هاي مهره‌اي در اثر پوکي استخوان و افزايش سن در بروز کيفوز تاثير دارد و گاهي فرد متوجه اين شکستگي نمي‌شود و به مرور زمان گوژپشتي پيشرفت مي‌کند.
بخشي ادامه داد:کيفوز علاوه بر ايجاد مشکلات در مهره‌هاي بدن و تضعيف عضلات پشتي با تغيير شکل ستون مهره‌ها سبب کاهش حجم قفسه سينه مي‌شود.
به گفته اين متخصص ارتوپدي ، به مرور زمان حجم ريه‌ها کم شده و فشار روي سيستم قلبي‌، ريوي افزايش مي‌يابد و همچنين با بالا رفتن سن، ستون فقرات دچار استئوآرتريت (آرتروز) و درد‌هاي مداوم مي‌شود و مي‌تواند براي بيمار وضعيت ناگوار و ناتوان‌کننده‌اي را ايجاد کند.
بخشي تصريح کرد: افراد بايد هنگام مطالعه کردن و پشت ميز تحرير نشستن يا تماشاي تلويزيون سعي کنند عضلات پشتي خود را تقويت کرده و به صورت صاف بنشينند.

وي در پايان براي تقويت عضلات پشتي ، انجام ورزش‌هاي خاصي از جمله شنا و به خصوص کرال پشت را توصيه کرد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.