سوالات پزشکي, عفونی

ابتلا به ایدز از طریق تیغ آرایشگاه

من یه مشکلی دارم که خیلی وقته ذهنم و مشغول و نگران کرده من در حدود 5 ماه پیش به آرایشگاه مراجعه کردم آرایشگر موچین و با پنبه آغشته به الکل تمیز کرد در حین کار مشکلی پیش نیومد فقط زمانی که با تیغ کار می کرد یه خراش کوچیک ایجاد شد و کمی خون اومد البته تیغ کاملا نو بود و آرایشگر با پنبه الکلی روی محل زخم کشید سوالم اینه که ممکنه اگر موچین آلوده بوده این آلودگی را به پوستم منتقل کرده باشه و بعد از طریق زخم وارد بدنم شده باشه چون شنیدم که ویروس ایدز از طریق الکل از بین نمیره یا حداقل جسم آلوده باید 15 دقیقه داخل الکل باشه .از طرفی اصلا نمیتونم به فکر انجام آزمایش باشم چون تصور بیمار بودنم دیوونم میکنه .خواهش می کنم کمکم کنید
موچین چطور ممکنه آلوده به ویروس ایدز شده باشه دوست عزیز؟ با موچین که جای کسی نمیبره که به خون آلوده بشه. در ضمن ویروس ایدز در هوای آزاد زیاد زنده نمیمونه و اگر نفرات قبلی شما مشکلی از قبیل زخم و بریدگی و … براشون پیش نیومده باشه اصلا جای نگرانی نیست.
اگه انقدر نگرانتون کرده که دغدغه زندگیتون شده به نظر من آزمایش بدید تا خیالتون راحت شه.
به امید سلامتی.
واسه دوستم یه مشکلی پیش اومده. ببخشید که سوالم رو اینجا می پرسم چون جایی رو پیدا نکردم.

سوال من در رابطه با آزمایش hiv هست. همه جای سایت نوشته شده که پس از در معرض قرار گرفتن، 2 هفته تا 6 ماه طول می کشه تا آزمایش آنتی بادی درست جواب بده. آزمایش آنتی ژن p24 هم 2 هفته تا 6 ماه حالت پنجره داره؟؟ و آیا مراکز انتقال خون هر 2 آزمایش رو انجام میدن و هزیته اش چقدره؟ 16 روز پس از در معرض رفتار پر خطر قرار گرفتن آزمایش آنتی ژن p24 میتونه بگه که طرف مبتلا هست یا نیست؟

در تست اول تشخیص این آنتی ژن بررسی نمیشه اگر الایزا مثبت شد بلاتینگ میکنن و آنتی ژنو بررسی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.