جراحی, سوالات پزشکي

گوشت اضافه در مقعد و خونریزی

از 9 سال پيش بعد از زايمانم زائده اي بصورت گوشت اضافه درمقعدم بوجود آمد . در طول اين سالها مشكل خاصي نداشتم و خجالت مي كشيدم به پزشكي هم مراجعه كنم. اما از 10 روز پيش هنگام دفع مدفوع دچار خونريزي از همان ناحيه شدم و دستشويي رفتن برايم مشكل شد. به يك جراح مراجعه كردم و ايشان بعد از معاينه گفتن اين بيماري هموروئيد نيست و پرولاپس است و نمي شود عمل كرد چون احتمال عودش زياده و اگر مي خواهي بوتاكس تزريق كن

آيا واقعا پرولاپس درمان نمي شود ؟ من واقعا مشكل دارم با وجود اينكه يك پماد ساختني و پودر مليني كه دادند را استفاده مي كنم اما باز هم بهبودي صورت نگرفته!

پیشنهاد میکنم به پزشک دیگری مراجعه کنید
چون این بیماری با جراحی به احتمال فراوان قابل رفع میباشد
روش‌هاى جراحى فراوانى براى پرولاپس کامل رکتوم پيشنهاد شده‌ا. روش مناسب تا حد زيادى بستگى به وضعيت عمومى بيمار دارد. براى افراد مسن، پرخطر، يا معلول ذهني، ممکن است نتوان هيچ روش اصلاح‌کننده‌اى را انتخاب کرد. ساده‌ترين رويکرد جراحى استفاده از يک حلقهٔ محيطى از تورى از جنس صناعى است که در فضاى دور مقعد قرار داده مى‌شود. عوارض اين روش شامل درهم‌روى مدفوع، عفونت و خوردگى جسم خارجى به‌طرف درون رکتوم است.

براى بيماران کم‌‌خطرتر، ممکن است از يک روش قطعى‌تر از طريق شکم استفاده شود، رکتوم با واردشدن به فضاى جلوى ساکروم از پشت، متحرک مى‌شود. سپس با استفاده از کشش ملايم، رکتوم متحرک‌شده به ساکروم قلاب مى‌شود. يک پيوند تورى تفلون به بالاى رکتوم دوخته مى‌شود و سپس به فاسياى جلوى ساکرون قلاب مى‌گردد (روش ريپشتاين، Ripstein procedure).

خارج‌کردن رکتوم پرولاپس کردهٔ اضافى روشى ديگر است که در بيماران کم‌خطر بايد درنظر گرفته شود. اين کار را مى‌توان از طريق شکم و با بريدن رکتوم و انجام يک آناستوموز قدامى پائينى بين کولون و رکتوم تحتانى انجام داد. رکتوپکسى نيز ممکن است به‌دنبال رزکسيون انجام شود.

يک روش ديگر در بيماران مناسب، رويکرد پرينه‌آل است. پرولاپس را مى‌توان پس از متحرک‌کردن بيرون آورد. اين جراحى‌ها پرولاپس را برطرف مى‌کنند و کمتر از روش‌هاى از طريق شکم، تهاجمى هستند.

الان چند وقته تقریبا از تابستون پارسال.
موقع دفع مقعدم میسوزه.بعد از دفعم میسوزه.تقریبا بیشتر روز میسوزه
نه برامدگی از مقعدم اومده بیرون و نه خونریزی داره
به ظاهر سالمه و هیچ تغییر خاصی نداشته شکل و ظاهرش
از شیاف هموروئید هم استفاده کردم.زیاد تاثیری نداره
البته من در سال ممکنه یکی دو روز از مقعدم خون بیاد.بعدش دیگه خون نمیاد.
حالا دلیلش چی میتونه باشه
تا زمانی که تحت معاینه و بررسی قرار نگیرید نمیشه نظر داد
ولی چیزی که میتونم بهتون بگم با قاطعیت شما دچار نوعی بیماری مقعد شدید حالا میتونه شقاق و هر نوعی از بیماری باشه که باید مورد بررسی قرار بگیرید
چنین مشکلی رو پشت گوش نندازید و در اولین فرست به متخصص جهت پیگیری و مداوا مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.