سوالات پزشکي, عفونی

گرفتن ایدز به دلیل داشتن بواسیر

دوستان مند الان چند سالیه بواسیر و بالطبع بعضی مواقع خونریزی دارم. الان هم میخوام برم عمل کنم ولی قبل عمل تست hiv میگیرن. بریم سر اصل مطلب. من چند سال پیش خوابگاه دانشجویی بودم و از توالت خوابگاه هم استفاده می کردم قاعدتا.
الان استرس شدیدی گرفتم که نکنه به خاطر زخم بواسیر و بعضا خونریزی اون ایدز گرفته باشم.
به خدا دارم میمیرم از استرس به حدی که تو این یه هفته وسط موهام کم پست شده و وزنم هم حس میکنم کمتر شده.
دوستان هر کی میدونه لطفا جواب بده. این سوال من نگرانی خیلی های دیگه هم هست.
من نمی‌دونم چطوری حساب کردید که احتمال آلودگی رو اون هم در سرویس بهداشتی که قاعدتا تماسی با چیزی به جز آب صورت نمی‌گیره، مطرح می‌کنید
به هر حال …
نگرانی شما بی مورده دوست من!
ویروس HIV به خودی خود به‌ وجود نمیاد
به فرض محال هم که ویروس در WC یافت بشه، شما بایستی بدونی تا تماسی با شی آلوده صورت نگیره اتفاق خاصی رخ نمی‌ده!
در ضمن، این نکته هم که همیشه تو کنکور میاد رو بدونید که ویروس HIV در خارج از موجودات زنده چند دقیقه بیشتر زنده نمی‌مونه.
به زندگی‌تون برسید همه چی آرومه …
دوست خوبم حتما میدونید که سه راه اصلی و عمده انتقال ویروس ایدز از طریق رابطه جنسی با فرد آلوده، انتقال از مادر آلوده به جنین و استفاده از سرنگ آلوده در معتادان تزریقی هست و همانطور که دوست خوبمون در پست قبلی فرمودند تماس با شیئی هست که آلوده به این ویروس باشه.
تا حالا جایی بیان نشده که با استفاده از دستشویی عمومی در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار میگیریم.
استرستون کاملا بی مورده.
استرس منم به خاطر اینه که شاید نفر قبلی که رفت دستشویی و ایدز هم داشت دست بر قضا وقتی داشت تمیزکاری میکرد شیلنگ رو به نحوی آلوده کرده باشه به خاطر پاشش آب برگشتی از مقعد روی شیلنگ. میدونم خیلی خیلی مسخره به نظر میاد ولی ببینید چقدر استرس دارم که فکرم تا کجاها رفته. واقعا هم استرس داره نابودم میکنه. الان چند روزه اینجوری شدم و از خواب و خوراکم افتادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.