جراحی, سوالات پزشکي

کیست پیلونیدال(لطفا کمک کنید)

تقریبا 2 سال پیش دچار کیست پیلونیدال شدم و سال پیش به پزشک مراجعه کردم و اون سر زخم منو باز کرد و چرکاش اومد بیرون

اون به من گفت بعد از امتحانات بیا عمل کنم

من رفتم پیشش و قراره جراحی کنم

من تصورم از این جراحی یه شکاف کوچیک بود و برداشتن کیست

اما الان این عکسارو دیدم:
http://pilonidalcyst.fotopic.net/c184967.html
http://pilonidal.fotopic.net/c156093.html

و به کلی حالم بهم ریخت و رفتم تو فکر

آیا واقعا بعد از عمل اینقدر شکافته میشه؟؟؟

این زخم تا خوب بشه 1 سال طول میکشه که

من زخمم از بیرون بزرگ نیست و برآمدگی خیلی کمی داره و تقریبا هم سطح پوست است که گاهی چرک و خون ازش خارج میشه اما چون 2 سال هست که دارم میترسم از درون و ریشش خیلی بزرگ باشه و به این روز بیفتم

اگه عمل کنم واقعا مثل اینا میشم؟؟

دکتر به من گفت بعد از عمل 2 ماه باید پانسمان رو مرتب عوض کنم چون بخیه نمیزنم

من خیلی میترسم

اگه اینطوری میشم سر کردن با همین زخم و کیست خیلی راحت تر از اینجور عملاست که اندازه ی یه کف دست گود میشه و شکاف برمیداره

دوست عزیز این جراحی ساده س. اما بعدش یه مقدار مشکله. درد پانسمان , نداشتن بخیه , زخم ایجاد شده , گاهی طولانی شدن دوره نقاحت , مراقبت های بهداشتی ,…
اما باید به این فکرکنی که دیگه از شر کیست و مزاحمتاش راحت می شی. دختر دایی من پارسال عمل کرد و الان خیلی راحته. به نظر من می ارزه جراحی کنی. هر چه دیرتر جراحی کنی ریشه ش عمیق تر میشه و شکاف عمل بیشتر.
در ضمن نگران جای عمل نباش. مثل یه زخم کم کم خوب میشه. جاشم تقریبا نمی مونه.
من سال گذشته چون 20 روز پريودم عقب افتاد و در ناحيه پهلوم درد حس ميكردم به دكتر زنان مراجعه كردم و متوجه كيست خيلي خيلي كوچيك شدم كه با مصرف يك بسته قرص ال دي برطرف شد اما من هنوز پهلوم درد ميكنه البته گاهي اوقات توي سونويي كه داده بودم نوشته بود مايع زرد رنگ ازاد لگني هم ديده ميشه كه من از دكتر پرسيدم گفت اون به خاطر اين بوده كه كيستت پاره شده و با پريود شدن از بين ميره من ديگه سونو ندادم ولي هنوز گاهي در ناحيه پهلوم درد دارم
– تاخیر در انجام این عمل ،به هیچ وجه به صلاح و معقول نیست!!
2- در صورتیکه از انجام اون سر باز بزنی!! این امکان وجود داره که در آینده ؛ تبدیل به مسائل حاد دیگه ای بشه که در اون صورت ،تحمل عواقب اون خیلی سخت تر و طولانی تر از این عمل خواهد بود.
3- در دنیای امروزی و با پیشرفتهای علمی، عمل های بسیار سخت همانند جراحی قلب باز (بای پس) ، جراحی مغز و اعصاب، و…. وجود داره که به سهولت انجام میشه! و شخص اصلاً نمی فهمه که در چه زمان و حالتی این عمل بر روی اون انجام شده !! مورد شما که بنظر،خیلی ساده تر از اینهاست!! البته قبول دارم درد و مشکلات بعدیش هم هست! ولی خیلی کمتر از مثلاً جراحی قلبه!!
4- اصولاً حتی دیدن تزریق آمپول برای بیشتر افراد،قابل تحمل نیست!! حال اگر شما عکسها و یا فیلمهای جراحی رو در اعضای مختلف بدن انسان ببینید!! احتمالاً تا هفته ها شاید نتونید غذا میل کنید!! در صورتیکه خوده شخص اصلاً نمی فهمه که دکترش چجوری اون عمل رو انجام داده!! پس مطلقاً این عکسها رو نبینید!! چون اولاً این تصاویر در جهت اطلاع رسانی به متخصصین جوان و جویای تجربه در سایتها تعبیه میشه!! و نه من و شما که از این تخصصها بی بهره ایم!!و در ثانی بطور مثال برای من و شاید دیگران هم که این عمل رو نداریم!دیدنش قابل تحمل نیست!! چه برسه به اینکه این عمل رو داشته و این عکسهارو هم ببینیم! قطعاً اگر منهم بودم با مشاهده اینها ، احتمالاً از خیر عمل میگذشتم!!! ضمناً چه لزومی داره که اساساً بر روی اینگونه تصاویر کنکاش کنید!! کارهای تخصصی رو به متخصصینش واگذار کنید!! انشالله که بدون هیچ مشکلی ،عمل رو انجام میدن!!
و….
در نهایت دوست من، با اتکال به خداوند و دانستن اینکه انشالله هیچ مورد خاصی پیش نخواهد آمد!! و ندیدن این عکسها!! و با آرامش خیال! جهت انجام عمل،اقدام کنید! که امروز بهتر از فرداست!!!
من توی تخمدان چپم یک کیست کمپلیکه با جدار ضخیم به ابعاد 40×24 MM دارم و در حال حاضر زیر نظر متخصص زنان دارم دارو یاسمین مصرف می کنم 2 تا سوال داشتم:
1.ایا این کیست با دارو برطرف میشه یا احتیاج به جراحی داره؟
2.ایا این کیست میتونه موجب تکرر و سوزش ادرار بشه؟
معمولا و در اکثر اوقات با دارو درمان میشوند و نیازی به جراحی نیست مگر اینکه زمان خیلی زیادی بگذرد و کیست به هیچ نوع دارویی جواب ندهد و این در موارد خیلی کمی اتفاق می افتد!

معمولا کیستها موجب سوزش و تکرر ادار نمیشوند چون درون تخمدان و رحم هستند و ربطی هم به مثانه ندارند ولی عفونت های مثانه یا دیابت و غیره باعث تکرر ادراره!

حتما حتما برید و یک آزمایش ادرار ساده بدهید و از عدم وجود عفونت ادراری مطمین بشید!

اگر عفونت نداشتید و با خورد مایعات زیاد مشکل حل نشد حتما به پزشک زنان مراجعه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.