سوالات پزشکي, عفونی

کمک خیلی جدی در مورد علائم ایدز (خواهش میکنم کمکم کنید)

من پسری هستم 22 ساله.حدود 3 ماه پیش یک رابطه با زنی خیلی مشکوک داشتم.البته رابطه حفاظت شده و با کاندوم ولی از آنجایی که من از لیدوکائئن استفاده کرده بودم رابطه ما حدود 25 دقیقه ای طول کشید.البته این رابطه فقط واژینال بود و هیچ نوع دیگری نبود.من قبل از این رابطه موهای زائد ناحیه تناسلی خود را با تیغ اصلاح کرده بودم ولی اون خانوم این کارو نکرده بود.آیا ممکنه از طریق خراشهایی که بر روی قسمت رویش موهای زائد من از طریق اصلاح به وجود آمده بود با برخورد با واژن این خانوم در حین رابطه جنسی ویروس به من منتقل شده باشد؟

در ضمن حدود یک ماه پس از این رابطه یک تورم به اندازه یک نخود بر روی پای سمت راست من قسمتی از ران که در امتداد کیسه بیضه قرار دارد به وجود آمد یعنی محلی که وقتی شما بر روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را به هم جفت کنید آن قسمت مورد نظر به کیسه بیضه میچسبد.

تورمی سفت به اندازه تقریبی یک نخود که با فشار دادن دردناک میشود و رنگ خاصی ندارد و تقریبا به رنگ پوست است ولی اگر کمی به آن دقت کنیم یک حالت کبودی میتوان در آن احساس کرد که البته این رنگ کبودی خیلی واضح نیست.میدونید تقریبا یک چیزی شبیه ورم پستان در هنگام بلوغ پسران نوجوان.

ممکن است این تورم در واقع تورم غدد لنفاوی کشاله ران و یکی از علائم ابتلا به اچ آی وی باشد؟

اگر امکانش هست کمی در مورد تورم غدد لنفاوی نیز توضیح دهید.

این تورم تقریبا دو هفته ای بود و از بین رفت.

با توجه به این توضیحات و با فرض به اینکه این خانوم آلوده بوده باشند احتمال چند درصد من به hiv مبتلا شده ام؟

لطف کنید و به این مورد من خودتون پاسخ بدید و تاپیک های دیگر را به من معرفی نکنید چون من همه تاپیکهای مرتبط با این موضوع را کامل خوندم ولی میخوام در مورد مشکل من تخصص تر توضیح دهید.

شما گفتید که پس از 1 ماه اون تورم پیش آمد در حالی که ایدز معمولا پس از 6 ماه تا 16 سال علائمی را بروز می دهد همچنین در صورت این که بدن شما زخم باشد اما بدن فرد مقابل سالم باشد ویروس نمی تواند منتقل شود. شما نیز از کاندوم استفاده کردید پس امکان ابتلای شما به ایدز بسیار بسیار کم خواهد بود
بسیار ممنون و سپاسگذار از راهنمایی شما دوستان عزیز

پس یعنی اون تورم در ناحیه ای که من ذکر کردم و با توجه به اینکه حدودا یک ماه پس از رابطه مشکوک ایجاد شده نمیتواند از علائم اچ آی وی باشد؟

چون من در مورد علائم ابتلا به اچ آی وی در سایتهای مختلف پزشکی خونده بودم که ممکن است پس از دو تا شش هفته پس از ورود اچ آی وی به بدن علایمی نظیر سرماخوردگی رخ دهد که از آن جمله به تب و سر درد و گلو درد و تورم غدد لنفاوی اشاره شده حال میخواستم بدانم منظور از این تورم غدد لنفاوی فقط در ناحیه گردن است؟
یا ممکن است این علائم اولیه بر روی غدد لنفاوی کشاله ران هم تاثیر داشته باشد؟

در ابتدا، عفونت با HIV ممکن است بدون علامت بوده یا برخی علایم غیر اختصاصی را نشان دهد که به آن سندرم رترو ویروسی حاد گفته می شود. این سندرم به طور معمول 1 تا 4 هفته پس از عفونت شروع شده و 3 تا 14 روز طول می کشد. علایم آن تب، خستگی، بثورات پوستی، درد مفاصل، لنفادنوپاتی (بزرگی غدد لنفاوی) جنرالیزه (در تمام بدن) و گاهی اوقات مننژیت آسپتیک می باشد. این علایم می تواند در سایر بیماریها به خصوص در مونو نوکلئوز عفونی یا عفونتهای ویروسی نامشخص دیگر دیده شود.
پس در پاسخ به سوال شما ، غدد لنفاوی در هر نقطه ای از بدن می توانند درگیر شوند.
من نيز بعد از يك رابطه پوشيده (كاندوم) و الودگي پوست دست با ترشحات بعد از دو هفته دچار استرس و وسواس بسيار بسيار شديد شدم از علايم رايج و شايع شكم درد به مدت 2 هفته و مفصل درد در ناجيه زانو و مچ پا تا كنون بوده است (65 روز) در روز 26 آزمايش آني ژن p24 و در روز 30 آزمايش انتي بادي دادم كه هر دو منفي بود آما تا الان زانو و مچ و گاهي لگنم همراه با عضلات رانم درد دارند آيا احتمال الودگي با وجود تستهاي مذكور وجود دارد.؟
گر از کاندوم استفاده کردید و کاندوم سالم و استاندارد بوده اونوقت شانس مبتلا شدن شما خیلی خیلی بعیده
از طریق آلودگی دست به ترشحات انتقال صورت نمی گیرد مگر اینکه زخمی در این ناحیه وجود داشته باشد

بنظر من شما دچار وسواس شدید و این دردها علت دیگری از جمله نا آمادگی بدن و یا مشکلات مفصلی و … می تونه داشته باشه که بدلیل طولانی شدن باید مورد بررسی قرار بگیره

اما در مورد آزمایش
تنها وقتی می تونید به نتیجه آزمایش در مورد این رابطه اطمینان کنید که 6 ماه از زمان رابطه شما گذشته باشه .
روش اصلی اینست که 3 ماه بعد از رابطه آزمایش می دهید و اگر منفی بود 6 ماه بعد ( 3 ماه بعد از آزمایش اولی ) دوباره آزمایش می دهید و اگر این آزمایش هم منفی بود یعنی شما آلوده نیستید .

اگر حس می کنید ممکنه آلوده باشید طی این مدت یا با شخص دیگری رابطه برقرار نکنید یا 100% از کاندوم استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.