سوالات پزشکي, گوش و حلق و بینی

چسب زدن بعد از عمل بینی

عموما تا چه مدت پس از عمل بینی باید چسب زده شود؟
آیا زدن چسب روی میزان ورم و یا فرم گرفتن بینی تاثیری دارد؟
دلیل استفاده از چسب عمومآ ثبات بخشیدن به روند ترمیمی بینی است.
استفاده از چسب بر نتیجه ی نهایی جراحی تاثیر بارزی ندارد و عمدتآ برای این به کار میرود که تورم های ناشی از دستکاری زیر پوست تشدید نشود و مانع از بروز فضای خالی در زیر پوست میشود که در نهایت موجب بروز برجستگی میشود و البته از خونریزی مویرگ ها نیز جلوگیری میکند.اما استفاده از چسب در طولانی مدت تاثیری ندارد ,معمولآ چسب به منظور نشاندن پوست روی اسکلت جدید به کار میرود.چسب زدن در تغییر و ایجاد فرم بینی نقشی ندارد اما مسلماً تا وقتی که پوست بینی روی اسکلت قرار نگرفته باشد، فرم نهایی خود را نشان نخواهد داد. ضمن آنکه اگر از چسب استفاده نشود, در قسمت‌های از بینی ممکن است تورم مدت زمان بیشتری ماندگار شود. روش تجویز منطقی چسب ان است که در ماه اول تقریباً اکثر مواقع روی بینی باشد ولی از ماه دوم می‌توان فقط شب‌ها چسب زد و به مرور هم ان را کم کرد. البته مدت زمان استفاده از چسب برای افراد مختلف متفاوت است.
سلام من یه سوال واسم پیش اومده اونم اینه که آیا کشیدن و چسباندن چسب روی بینی ، به شکلی که بینی بعداز برداشتن آن به خود میگیره،تاثیری داره؟
آخه یکی از دوستام که عمل کرده بود،بعد چند ماه که چسبو کامل برداشت،دقیقا جای چسب روی بینی فرو رفته بود و شکل گرفته بود!!!نمای خیلی بدی داشت.
میخواستم بدونم محکم و طولانی بودن زمان چسب آیا تاثیری روی شکل نهایی داره یا بعدا به حالت نرمال بر میگرده؟
بنده هم عرض کردم طولانی تر شدن استفاده از چسب هیچ تاثیری در فرم نهایی بینی نداره.

البته من متوجه نمیشم که چه جوری میشه پوست تازه جراحی شده رو گرفت کشید و محکم چسب زد!
بینی دوستتون با گذشت زمان به حالتی که باید داشته باشه بر میگرده,اما بهتره که این مسائل زیر نظر پزشک جراح باشه که همچین مشکلاتی پیش نیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.