دستگاه فتوتراپی ( دستگاه درمان زردی نوزاد)

P1190535.jpg-thumbnail P1190533.jpg-thumbnail P1190536.jpg-thumbnail

دستگاه فتوتراپی ( دستگاه درمان زردی نوزاد)

کد محصول: دسته بندی: دستگاه زردی برچسب: دستگاه زردی

(دستگاه درمان زردی نوزاد)
دارای تایمر
دارای کلید روشن و خاموش کردن دستگاه
دارای ۴ لامپ فیلیپس اصلی
دارای حد فاصله ی ۳۵ سانتی متری از منبع نور UV
عرضه جهت خرید یا اجاره ی دستگاه
دارای یک سال گارانتی
ساخت ایران

جزییات سفارش را انتخاب کنید
نقد و بررسی

یکی از متداول ترین و شایع ترین بیماری های نوزاد، زردی نوزاد است. این بیماری معمولا در هفته های اول زندگی نوزادان دیده می شود. زردی به دلیل جمع شدن ماده ای به نام بیلی روبین در خون اتفاق می افتد. همه ی افراد درصد کمی از بیلی روبین را دارند اما در نوزادان زمانی که بیلی روبین در بافت های چربی زیر پوست جمع شود باعث می شود تا رنگ پوست و سفیدی چشمان نوزاد به رنگ زرد دیده شود. در زمان های قدیم برای درمان زردی نوزاد از روش های سنتی بسیاری استفاده می نمودند ولی این روزها استفاده از دستگاه زردی نوزاد از جدیدترین و موثرترین روش ها برای درمان زردی نوزادان می باشد که می توانید از آن استفاده نمایید. فوتوتراپی یا نوردرمانی که در واقع درمان با نور لامپ های فلوئور سنت است، معمول ترین درمان برای زردی نوزادان کامل است.

 از آن جا که هیچ مراقبتی دلسوزانه تر از حضور مادر در تمام دوره ی فوتو تراپی در کنار نوزاد نخواهد بود، درمان نوزاد همواره با پرستاری و مراقبت مادر از او، موجب اطمینان و تسریع در بهبود نوزاد می شود. ضمن اینکه باید در طول این دوره، تغذیه و شیردهی مادر به نوزاد همچنان ادامه یابد.

نحوه ی استفاده از دستگاه فوتو تراپی به این ترتیب است که نوزاد، بدون لباس و فقط با پوشک در دستگاه فوتوتراپی قرار می گیرد. دستگاه فیزیوتراپی «ANAMED» یک دستگاه فوتوتراپی خانگی است که دارای چهار لامپ می باشد. لامپ ها با اتصال به برق شهر و زدن کلید خاموش و روشن، روشن می شود. نوزاد را در قسمت زیرین دستگاه  طوری قرار دهید تا بیشترین تابش را به سطح بدن داشته باشد. این محصول دارای تایمر بوده و مدت زمان روشن بودن چراغ ها را نشان می دهد. دستگاه دارای دو پایه ی بهم پیوسته ی فلزی است که تشک نوزاد در قسمت زیرین آن قرار گرفته و بدن نوزاد به طور کامل در معرض تابش نور UV قرار می گیرد. فاصله ی منبع نور از نوزاد ۳۵ سانتی متر است. نور UV (ماوراء بنفش) متصاعد شده از لامپ های دستگاه فتوتراپی باعث تخریب بیلی روبین اضافی خون می شود. بیلی روبین های تخریب شده از طریق کبد نوزاد دفع می شود و زردی او به پایان می رسد. برای جلوگیری از آسیب چشمان نوزاد، حتما چشم بند مخصوص را بر چشمان او قرار دهید. از ویژگی مهم این دستگاه، درمان با استفاده از لامپ های فیلیپس اصل است که همراه با دستگاه، چهار عدد لامپ فیلیپس نیز ارائه شده است.

جهت راحتی و صرفه جویی در هزینه ی شما، دستگاه به صورت اجاره ای نیز در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. برای اطلاع از شرایط آن با ما تماس حاصل فرمایید.

 

فوتوتراپی در منزل

  • قبل از هر چیزی شما باید با پزشک در مورد طول مدت درمان مشورت کرده و به صورت منظم نوزاد را برای انجام آزمایش‌های مورد نیاز نزد پزشک ببرید تا کودک به طور کامل درمان شود. این کار جدا از مراجعه به پزشک جهت انجام آزمایشات سطح بیلی روبین است.
  • زمانی که از لامپ مخصوص استفاده می‌کنید باید دقت داشته باشید که لامپ حداقل ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر از نوزاد فاصله داشته باشد. نوزاد را روی یک تشک سخت بدون این که بالش یا اسباب‌بازی نزدیک او باشد بخوابانید. چشمان نوزاد را با چشم بند ببندید تا دچار آسیب نشود.
  • زمانی که نوزاد را در منزل تحت فتوتراپی قرار می‌دهید، باید به او مقادیر زیادی مایعات بنوشانید زیرا ممکن است بدن نوزاد به دلیل دفع بیلی ‌روبین از طریق مدفوع شل و مکرر دچار کم‌آبی می‌شود. اگر کودک شما از شیر مادر تغذیه می‌کند تعداد دفعات شیردهی به او را افزایش دهید. همچنین باید به کودک آب نیز بنوشانید.

.

مزایای فتوتراپی در خانه

۱) کاهش هزینه درمان

۲) کاهش طول مدت درمان و بستری در بیمارستان

۳) کاهش ریسک انتقال عفونت به نوزاد در بیمارستان

۴)جلوگیری از جدا شدن طولانی مدت مادر و نوزاد

۵)جلوگیری از اتلاف وقت والدین

مشخصات فنی

ارتباط با کارشناسان برانکارد