عوارض آنژین

من ۳ سال پیش آنژین شدیدی گرفتم و بدلیل حساسیتی که به آمپول داشتم نتونستم پنیسیلسن بزنم و بجاش دکتر به من ۴۰ تا قرص اریترومایسین داد . من از اون سال به بعد سالی چند بار (تقریبا ۴ یا ۵ بار)گلوم چرک می کنه و باید هر دفعه ۲ یا ۴ تا پنیسیلین بزنم . آیا این به آنژینی که گرفتم ارتباط داره . آخه فکر می کنم شاید اون موقع کاملا درمان نشده . در ضمن من اون سال به دلایل مختلف (مثل جرای لثه ام) خیلی قرص آنتی بیوتیک خوردم (۱۰۴ تا)از روی بسته های قرصی که خورده بودم شمردم . اما باز هم گلوم چند بار چرک کرد . آیا این خطرناکه؟ دلیلش چیه ؟

با توجه به حساسیت شما به پنی سیلین، درمان صحیح (اریترومایسین) در مورد شما انجام گرفته است و جای نگرانی وجود ندارد .البته شما ذکر کردید که پنی سیلین هم زده اید، پس تکلیف حساسیت چی شد؟
. ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار من گذاشتید .حساسیتم به پنی سیلسن از بین رفته . اما مشکل من گلو درد های بیش از حدمه بعد از اون آنژین،نه پنی سیلین!
به این دلیل سوال بالا را مطرح کردم که معمولا حساسیت به پنی سیلین از بین نمی رود و فرد تا آخر عمر می بایست از دریافت پنی سیلین اجتناب نماید. و در صورتی که «فقط» پنی سیلین برای فرد لازم باشد، در وی حساسیت زدایی انجام می گیرد.
گلودردهای شما هم به اون آنژین ربطی ندارد و بیماری اولیه کاملا صحیح درمان شده است.
ممنون از پاسختون . من حساسیت خاصی به پنی سیلین نداشتم ، مشکلم این بود که وقتی آمپول می زدم ( به دلیل فشار خون پایین ) از حال می رفتم . من شنیدم که گلو دردهای بیش از حد در آینده ممکنه که به رماتیسم منجر بشه . آیا این درسته؟ اگر بخوام از این گلو درد ها پیشگیری کنم چه کار باید بکنم؟ باز هم ازتون متشکرم .

ر پزشکی وقتی از عبارت «حساسیت به پنی سیلین» استفاده می شود که فرد به دنبال تزریق دچار واکنشهای آلرژیک شدید و خطرناک شود.
در صورت عدم درمان صحیح عفونتهای استرپتوکوکی ، درگیری قلب (تب حاد روماتیسمی) به وجود می آید . گلودردهای تبدار استرپتوکوکی معمولا در کودکان دیده می شود و شایعترین سن آن ۵ تا ۱۵ سالگی است. حملات اولیه بیماری در بزرگسالان، اغلب در اواخر دهه دوم و اوایل دهه سوم رخ می دهد . حدود ۳% از بیماران مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی که درمان نشده اند به تب روماتیسمی (درگیری قلبی) دچار می شوند. بهترین راه پیشگیری، درمان صحیح عفونتهای استرپتوکوکی می باشد.