عفونی

علائم ابتلا به ویروس کرونا: تفاوت سرماخوردگی با کوئید19

احتمالا عکس آن مرد پرستار را دیده باشید که روی یک تکه کارتن نوشته :

به جان خودم گلودرد کرونا نیست. بخاطر گلو درد نیاید بیمارستان تست کرونا بدین!

به علت شرایط فعلی و گرم و سرد شدن هوا، ممکن است همه ما احساس گلودرد یا سوزش گلو داشته باشیم طوری که از استرس کرنا گرفتن حتی اگر علائم، شبیه به علائمی در حد گرم و سرد شدن هوا باشد، در صدد تست کرونا برمی‌آییم.

اما علائم این کرونای لعنتی چیست؟ آیا می‌دانستید در صورتی که سرفه‌های خشک طولانی مدت داشته باشید، این می‌تواند علائم کرونا باشد؟ البته با وجود حجم زیاد الکل و مواد سفیدکننده که در هر کجا استفاده می‌شود، می‌تواند اثر این موارد بر ریه نیز باشد.

اگر راجع به کرونا ویروس اطلاعات بیشتری می‌خواهید می‌توانید این مطالب را مطالعه کنید:

آه و واویلا! امان از این کرونا ( ویروس کرونا که بود و چه کرد)

آیا شما در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستید؟

مانند تمام ویروس‌های سرماخوردگی، افرادی که در معرض ابتلا به این ویروس هستند، دارای سیستم ایمنی ضعیفی می‌باشد. طبق آمار، مسن‌ترین و جوان‌ترین افراد، یعنی افراد بالای 65 سال و افراد کمتر از 5 سال، افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات ریوی، سرطان یا ایدز هستند، در معرض کوئید 19 قرار دارند.

شایع‌ترین علائم و نشانه‌های ویروس کرونا چیست؟

با وجودی که بسته به سیستم ایمنی افراد ممکن است این علائم بروز نکند و به طور ناگهانی فرد را از پا بیندازد اما معمول@ترین علائم این ویروس عبارت است از:

  • تب
  • سرفه خشک
  • خستگی
  • احساس ضعف و ناخوشی

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا یک دوره 2 تا 14 روزه دارد که علائم در فرد نمایان شود. یعنی ممکن است فردی ناقل بیماری باشد و ویروس در بدن او وجود داشته باشد اما هنوز علائمش بروز نکند. در صورتی که هر یک این علائم را احساس کردید، با توجه به وضعیت بیمارستان‌ها در حال حاضر بهتر است به جای مراجعه به بیمارستان از سامانه آنلاین تشخیص کرونا اقدام کرده و ابتدا از وجود این ویروس در بدن‌تان مطمئن شوید.

ویروس کرونا را در یک نگاه شکست دهید!(اینفوگرافیک مقابله با کرونا )

کرونا ویروس چگونه خود را بروز می‌دهد؟

برای کسانی که از سلامت کامل برخوردار هستند، این ویروس ممکن است به صورت سرفه‌های خفیف شروع شود.( البته هر سرفه‌ای هم کرونا نیست نگران نباشید!) با این وجود همین سرفه‌های خفیف در بدن فردی که سیستم ایمنی قوی دارد، ممکن است در فرد دیگری که سیستم ایمنی ضعیفی دارد به صورت سرفه‌های خشک وحشتناک یا حتی ذات الریه بروز کند.

دوره بهبودی ویروس کرونا چه زمانی است؟

این مورد هم بستگی به سیستم ایمنی فرد مبتلا دارد. یعنی در افراد مختلف همان قدری ممکن است زمان ببرد که برای درمان آنفولانزا یا سایر ویروس‌های سرماخوردگی زمان بر است.

 

در مقابل هر ویروسی، افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، بیشترین خطر ابتلا به کوئید 19 را دارند.

افرادی که دارای علائم خفیف کوئید 19 هستند، ممکن است طی چند روز درمان شده و بهبود یابند. با این وجود اگر در این مدت که ناقل این ویروس بودند، به فردی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تر است، سرایت کند، ممکن است برای او خطرناک باشد و بازه درمانی طولانی‌تری داشته باشد.

پیشگیری از ویروس کرونا

تا به امروز 24 اسفند 98 هیچ واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، ساخته نشده است. موثرترین روش برای جلوگیری از ابتلای افراد جامعه، مراقبت و بهداشت فردی است که هر فرد به نوبه خود رعایت کرده و در صورت داشتن علائم خود را قرنطینه کنند. در صورتی که جزو گروه پرخطر مبتلا به این بیماری باشید، حتما به بیمارستان مراجعه کرده تا تست‌های لازم را از شما بگیرند و سلامت افراد دیگر خانواده حفظ شود. در صورتی که علائم سرماخوردگی یا انفولانزا ساده مثل سرفه، عطسه و یا سیار علائم را دارید، در خانه بمانید و سعی کنید از سایر افراد خانواده هم دور باشید.

 

 

 

برای آگاهی از اطلاعات دقیق‌تر سایت سازمان بهداشت جهانی (who) را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.