پزشکی و سلامت

راهنمای خرید پالس اکسیمتر

برای سنجش و تعیین میزان ضربان قلب در دقیقه و درصد اکسیژن موجود در خون، استفاده از پالس اکسیمتر مناسب اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که این دستگاه را در مراکز پزشکی،خانه، محل کار و هر جای دیگر می‌توانید برای سنجش و مراقبت خود و عزیزان‌تان استفاده کنید، بنابراین بایستی قبل از خرید نکات مهم برای خرید را در نظر داشته باشید تا با انتخاب یک محصول با کیفیت، سنجش دقیقی داشته باشید. برانکارد با در نظر گرفتن نکات مهم در انتخاب پالس اکسیمتر، شما را برای خرید یک پالس اکسیمتر مناسب راهنمایی کرده است.

انواع پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمترها در حالت کلی دارای دو مدل ثابت و انگشتی است. مدل‌های انگشتی را اغلب در اورژانس یا استفاده‌های سرپایی دیدید و مدل‌های قابت اغلب در بخش‌های بیمارستانی و اتاق احیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

برای خرید پالس اکسیمتر چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

نوع پالس اکسیمتر

نخستین نکته در خصوص خرید پالس اکسیمتر توجه به نوع آن می باشد. همانطور که گفتیم این مدل از دستگاه های پزشکی و سلامتی در دو نوع ثابت و انگشتی در بازار موجود می باشند که البته نوع مخصوص نوزاد آن نیز امروزه طراحی و تولید شده است؛ با تمام این ها شما باید به دنبال دستگاهی باشید که بتوانید به کمک آن در هر لحظه زمانی و مکانی از اتفاقات درونی بدن خود اطلاع حاصل نمایید.

دقت پالس اکسیمتر

نکته دوم در خصوص انتخاب و خرید پالس اکسیمتر توجه به میزان دقت آن است. یادتان باشد تمام کارایی این دستگاه منوط به مشخص کردن هرچه دقیق‌تر میزان اکسیژن در خون و تعیین ضربان قلب شما در دقیقه می‌باشد که اگر برای انجام این دو فرآیند دستگاه شما از دقت بالایی برخوردار نباشد هیچ به کارتان نخواهد آمد!

 

 


از دست ندهید:استفاده از پالس اکسیمتر برای کودکان بیمار


صفحه نمایشگر

اندازه صفحه نمایش و واضح بودن آن (از راه دور، از زوایای مختلف و در شرایط نور های مختلف)، میتواند مهم باشد. نور پس زمینه صفحه نمایش LCD و LED، موجود هستند. برخی از صفحه نمایش ها ساده، با حداقل اطلاعات بوده؛ برخی دیگر دارای صفحه نمایش گرافیکی و قادر به ارائه شکل موج پالس و روند آن خواهند بود.

قابلیت تعیین ضربان قلب:

تعیین ضربان قلب در دقیقه و برآورد میانگین آن در یک بازه زمانی خاص از جمله ماموریت های نهفته شده در این نوع از دستگاه های پزشکی و سلامتی می باشد که باید بتوانند در هر مدل و برندی که هستند آن را به نحو احسنت انجام دهند.

پارامترهای نمایش دهنده:

امروزه دستگاه های پالس اکسیمتر از صفحه نمایشگرهای دیجیتالی برخوردار هستند و قادرند ظرف مدت زمان کوتاهی به محض اتصال به بدن شما، پارامترهای مختلفی از جمله: ساعت و تاریخ، سنجش سرعت، دمای بدن، ضربان قلب، کرنومتر، SpO2 (میزان اکسیژن موجود در خون)، میان کالری مصرفی و غیره را نمایش می دهد.

خاموشی خودکار:

از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص خرید این مدل از دستگاه ها، توجه به وجود سیستم خاموشی خودکار بر روی آن ها می باشد که این سیستم با توجه به بازه زمانی کاری منبع تغذیه این مدل از محصولات می تواند برایتان سبب صرفه جویی های بسیاری شود.

سیستم هشدار:

برخی از پالس اکسمیترها دارای سیستم هشدار ثابت و یا منعطفی هستند که شما می توانید با تنظیم نمودن آن بر روی یک عدد مشخص، به محض بالا رفتن ضربان قلب و یا میزان کالری مصرفی و حجم اکسیژن موجود در خون از آن، با به صدا در آمدن دستگاه متوجه شرایط غیر طبیعی خود و یا بیمارانتان شوید.

قیمت پالس اکسیمتر:

قیمت پالس اکسیمتر با توجه به برند و همچنین دقت و سطح کیفی امکانات موجود در آن از سوی کمپانی های تولید کننده تعیین می شود و این شما هستید که بایستی با توجه به زمینه کاری و همچنین آپشن هایی که به دنبال آنان می گردید، یک دستگاه معمولی و یا بسیار پیشرفته را که قطعا از قیمت بالایی نیز برخوردار است، خریداری نمایید.

 


از دست ندهید:پالس اکسیمتر چیست؟


از آنجا که اکثر پالس اکسیمترها میتوانند با پرینتر، دستگاه های ثبت، کامپیوتر، و یا سیستم های مولتی مانیتورینگ ارتباط برقرار کنند، خریداران باید مطمئن شوند که تجهیزات خریداری شده با تجهیزات موجود مرکز، سازگار خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل اینکه برخی از نهادهای قانون گذار (به عنوان مثال: دولت، سازمان های استاندارد)، استفاده از پالس اکسیمتری را در شرایط خاصی (به عنوان مثال، بیماری مادرزادی قلبی)، الزام کرده اند، بیمارستان ها باید تعداد پالس اکسیمترها و سنسورهای لازم برای پاسخگویی به نیازهای کل مرکز را تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.