پزشکی و سلامت

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی-الو، برانکارد؟

از راستای خیابان ولیعصر به سمت میدان منیریه حرکت می‌کنیم مجموعه‌ی بازار تجهیزات پزشکی را می‌بینیم که هر نوع لوازم پزشکی که بخواهید در اینجا می‌توانید پیدا کنید. خریداران لوازم پزشکی معمولا به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول افراد عادی و اصطلاحا مصرف کننده هستند که برای خود یا بیمارشان اقدام به خرید لوازم یا تجهیزات پزشکی می‌کنند. دسته‌ی دوم پزشکان و کارکنان مراکز درمانی و دسته‌ی سوم همکاران و سایر عوامل فروش تجهیزات پزشکی هستند.

 

 

.

 

 

.

تصور کنید به عنوان پرستار یا کسی که نگهداری بیمار را به عهده دارد، اقدام به خرید اقلام پزشکی می‌کنید. برای خرید، شما نیاز به مشورت با یک متخصص دارید تا در نوع محصولی که می‌خواهید، بدون طرف و با توجه به منفعت شما و بیمارتان، بهترین توصیه و راهنمایی را به شما بکند. مرحله‌ی بعدی اقدام به خرید و جستجو برای محصول مورد نظر است. اگر می‌خواهید چندین محصول مصرفی پزشکی خریداری کنید و از طرفی ترجیح می‌دهید کل شهر را زیر پا بگذارید تا محصول را از نزدیک دیده و لمس کنید و سپس خریداری نمایید، پیشنهاد می‌کنیم به چند دلیل که مهمترین آن راحتی خودتان است، از این کار تجدید نظر کنید.

چرا که شما به عنوان مصرف کننده کل بازار پزشکی را زیر پا می‌گذارید و با صرف زمان و هزینه‌ و انرژی مضاعف، به خرید محصولی اقدام خواهید کرد که در نهایت اگر از خرید آن پشیمان شوید، محصول فروخته شده نه تنها تعویض یا پس گرفته نمی‌شود بلکه برای آموزش و نحوه‌ی استفاده از آن شما باید نهایتا به دفترچه راهنما یا توصیه‌های روی جلد محصول بسنده کنید.

 

 

.

.

 

 

.

مجموعه برانکارد یک سایت تجهیزات پزشکی است که از کف بازار خرید و فروش لوازم پزشکی و از میان دغدغه‌ی مصرف کنندگان لوازم و تجهیزات پزشکی برخاست. به این ترتیب که برای خرید تجهیزات پزشکی شما می‌توانید از کارشناسان این مجموعه به طور رایگان مشورت بگیرید و سپس از هر جا که می‌خواهید خرید را انجام دهید. همچنین این امکان وجود دارد که شما هر تجهیزات و لوازم پزشکی که می‌خواهید، به طور یکجا از برانکارد سفارش دهید و سپس آن را درب محل، تحویل بگیرید. پس از دریافت نیز برانکارد شما را تنها نخواهد گذاشت. می‌توانید اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی تخصصی دارید، از متخصصان برانکارد مشورت بگیرید.

 

 

.

 

.

 

در صورتی که خریدار دانش کافی نسبت به خرید محصول خود را داشته باشد، می‌تواند با ارائه لیست اقلام مورد نیاز خود به برانکارد، به صورت عمده و با قیمت مناسب، آن را در یک سفارش تحویل بگیرد. به این ترتیب در وقت و انرژی و هزینه‌ی شما صرفه‌جویی شده است.

 

 

.

نکاتی مهم در خرید تجهیزات پزشکی

 

.

مشخصات فنی مورد نظر:

 

اکثر شرکت های تولید کننده یا وارد کننده تجهیزات پزشکی دارای وبگاهی هستند که در آن مشخصات فنی محصولات خود را اعلام نموده اند. همچنین می توانید این اطلاعات را از بروشور دستگاه ها که فروشندگان تجهیزات پزشکی ارائه می کنند، کسب نمایید. البته جهت خرید تجهیزاتی که برای بیمار خریداری می‌کنید حتما از پزشک معالج یا متخصص مشورت بگیرید.

 

 

.

مراکز فروش معتبر:

کلیه صنوف، شرکت ها و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی می‌بایست دارای مجوزهای لازم جهت تهیه و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی باشند. این فروشندگان علاوه بر پروانه کسب یا گواهی ثبت شرکت، باید دارای نمایندگی فروش از شرکت اصلی باشند.

 

 

.

بررسی اصالت تجهیزات پزشکی:

 

مارک و مدل تجهیزات، نام، مشخصات و حوزه فعالیت شرکت‌های تولیدکننده و وارد کننده مجاز باید استعلام شوند. اگر از فروشگاه اینترنتی خریداری می‌کنید، حتما از داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) مطمئن شوید.

 

 

.

فاکتور معتبر:

 

باید دارای سربرگ فروشنده با آدرس معتبر و شامل مارک، مدل، نام و مشخصات کامل کالا، تولید کننده یا واردکننده کالا و جهت اقلام کاشتنی، دارای کد ۱۲ رقمی ثبت کالا باشد.

 

.

بررسی قیمت تجهیزات پزشکی:

 

.

توجه نمایید در برخی موارد قیمت مواد و قطعات مصرفی یک دستگاه در طول زمان نسبتاً کوتاهی، از قیمت خود دستگاه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین علاوه بر بررسی و مقایسه قیمت خود دستگاه، باید هزینه مواد و قطعات مصرفی و یا نیمه مصرفی تجهیزات نیز لحاظ گردد.

در حال حاضر قیمت برخی از تجهیزات پزشکی توسط وزارت بهداشت مصوب شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. این قیمت‌ها در سامانه تجهیزات پزشکی، از لینک برنامه تحول نظام سلامت، قسمت قیمت های مصوب تجهیزات پزشکی در دسترس می‌باشد. از آنجا که برانکارد به عنوان واسط نبوده و اکثر محصولات را در انبار خود موجود دارد، قیمت تجهیزات و لوازم پزشکی در برانکارد رقابتی بوده و کمتر از سایر فروشگاه‌ها می‌باشد.

 

 

.

خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی:

 

.

تجهیزات نیمه مصرفی و سرمایه‌ای مشمول خدمات پس از فروش می‌گردد که این خدمات شامل گارانتی یا وارانتی (حداقل یکسال) آموزش کاربردی، تأمین قطعات یدکی و لوازم مصرفی دستگاه و تعمیرات دوره‌ای دستگاه در طول عمر آن وسیله می‌باشد که می‌بایست خریدار از فروشنده مطالبه کند و در فاکتور مربوطه قید گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.