سوالات پزشکي, عفونی

درمان انگل روده با مترونیدازول

انگل روده
بهترین درمان انگل روده ای به غیر از قرص مترونیدازول چیست ؟ چون آن را مصرف کرده ام ولی خوب نشدم و هر جه غذا می خورم باز هم ضعیف و لاغر هستم .گاهی اوقات هم دل درد میگیرم (معمولا صبحهای زود ). سوال اینجاست که اساسا شما چرا حس می کنید دچار انگل هستید ؟ صرف اینکه کسی غذا بخوره اما ضعیف بشه دلیل نمیشه ما بگیم طرف دچار انگل شده. ما در این مقاله به بررسی علل انگل روده و درمان های خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

در صورت وجود انگل چه باید کرد ؟

اگر بعد از مصرف درست دارو همچنان دچار انگل هستید اونوقت باید توصیه بهداشتی رو بیشتر رعایت کنید و از سلامت اطرافیان بخصوص افراد خانواده مطلع بشید.

اگر بعد از تجویز قرص مترونیدازول، فرد درمان نشد چه باید کرد ؟

در جواب باید گفت تا نوع انگل مشخص نشود، استفاده از هیچ دارویی بخصوص خودسرانه مورد تایید نیست. اگر بعد از مصرف دارو همچنان دچار انگل هستید، دو علت بیشتر ندارد :

  • دارو مناسب نبوده و یا فرد از دارو به درستی استفاده نکرده است.
  • بهداشت فردی را رعایت نمی شود یا یک فرد آلوده دیگر با شخص بیمار در تماس بوده است.

از آنجایی که درمان انگل، درمان پیچیده ای نیست به نظر پزشکان مورد اول مطرح نیست و باید مورد دوم پرداخت. لازم به ذکر است که اگر با فرد با شخص آلوده ای در تماس باشد، اگر تا چندین سال هم دارو مصرف کند بازهم درمانی صورت نمی گیرد.

اگر موقع اجابت مزاج دانه های سفید رنگی مشاهده شد دلیل آن چیست ؟

اگر موقع اجابت مزاج دانه های سفید رنگی در مدفوع مشاهده شد، احتمالاً تشخیص پزشک، انگل از نوع انتروبياز یا همان کرمک می باشد که پزشکان در این مواقع داروی PYRVINIUM را تجویز می کنند.

معمولاً این داروی PYRVINIUM برای درمان کافی است مگر اینکه انگل مقاوم باشد و یا تشخیص درست صورت نگرفته باشد. البته لازم به ذکر است درمان های دیگری هم برای این نوع کرمک وجود دارد.

ضمناً اگر فرد مسائل بهداشتی از جمله بهداشت لباس های زیر و شستن دست ها و شیرهای آب و کوتاه نگهداشتن ناخن و…. را لازم است حتماً رعایت کند. اگر این مسائل را فرد رعایت نکند، احتمال مبتلا شدن سایر افراد خانواده هم رخ می دهد و بقیه اعضای خانواده ممکن است مبتلا شوند.

انگل روده بیماری مهلکی نیست اما اگر بهداشت را در داخل و خارج خانواده رعایت نشود، احتمالاً این بیماری تا مدت ها آزار دهنده خواهد بود. در صورت رعایت همهٔ نکات، خیلی زود و کمتر از یک هفته قطعاً این بیماری درمان خواهد شد.

از کجا می شود فهمید که بهبودی حاصل شده است ؟

انگل ها به ندرت درد ایجاد می کنند و بیشتر خارش و سوزش و گاهی لاغر شدن از علائم وجود انگل ها هستند و قطعاً در صورت درمان و رعایت بهداشت این مشکل به زودی حل خواهد شد و در صورت سهل انگاری، فرد مدت ها با این بیماری دست و پنجه نرم خواهد کرد.

برای اطلاع از صورت گرفتن درمان، بهترین راه انجام آزامایش مدفوع است و خیلی نمی شود روی نشانه ها تاکید داشت.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دچار بیماری انگل روده شده اید و درمان آن را انجام داده اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.