سوالات پزشکي, مفاصل

درد زانو به دنبال پوشیدن کفش پاشنه دار

حدود سه هفته میباشد که پایم در قسمت زانو (پشت کشاله ران)دچار درد شده است(و نمیدانم که آیا پایم پیچ خورده یا نه ولی از زمان پوشیدن کفش پاشنه دار در سه هفته قبل این اتفاق رخ داده است) درد همیشگی نیست ولی از همان روز پایم را به صورت خمیده یا چهار زانو نمیتوانم بر زمین بگذارم.
از پماد پیروکسیکام و ماساژ و کمپرس آب گرم هم استفاده نموده ام تاثیر نداشته است.
اگر اون قسمت پاتون پیچ خورده بود نمیتونستید حرکتش بدید و مشکلاتتون بیشتر از این حرفا بود.
اگر عادت به پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارید و هر دو پا دچار این مشکل شده به دلیل راه رفتن نادرست بوده.اما اگر یکی از پاها این مشکلو داره یه حرکت اشتباه این مشکلو بوجود اورده و بهتره که به پزشک مراجعه کنید و خود درمانی نکنید.از کمپرس اب گرم هم زیاد استفاده نکنید.
من حدود سه هفته است كه شديدا زانو درد دارم
شبها از دردرش خوابم نمي بره- كفش پاشنه دار كه اصلا -خم كردن پاهام كه ابداو پله هم كه اصلا حرفشو نزن
به نظرتون آرتروز دارم و اينها علائمه آرتروزه و ؟آيا در مان هم داره
دوست عزیز، هیلدا خانم ، احتمالاً حدستون درسته ! پوشیدن کفش نامناسب و یا پاشنه بلند اینگونه دردها رو ایجاد میکنه! ولی با این پیشینه که به احتمال خیلی زیاد در سالهای دور پیچ خوردگی در اون ناحیه داشته اید که با پوشیدن این کفش دوباره عود کرده است! و نظیر همین قضیه همین سیزده بدر امسال گریبانگیر بنده نیز شد ! با اینکه فقط پیاده رور کردم و نه کاری دیگه! ولی از قوزک پا چنان دردی دارم که با پماد و … تحملش میکنم و علتش هم پوشیدن کفش کمی گشاد بوده! پس در پوشیدن کفش باید دقت لازم رو نمود!در هر حال مراجعه به یک اورتو پد متبحر رو پیشنهاد میکنم.
و اما در مورد سئوال سرکار رومینا خانم هم باید بگم با سن شما که جوان هستید ، وجود این دردها رو باید جدی بگیرید!! به احتمال زیاد دردهای شما نشانه هایی از شروع دردهای مفصلی (آرتروز) بوده که میبایست تحت نظر دکتر متخصص مربوطه باشید،لذا شما هم در اولین فرصت ممکن ،میبایست به اورتوپد مراجعه نمایید.
بیاد داشته باشیم پا قلب دوم ماست پس مراقبت از آن ،همواره باید مد نظرمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.