سوالات پزشکي, مفاصل

خشک شدن مفاصل

با سلام من حدود 5 ماه پیش زایمان کرده و اکنون نیز نوزاد خود را شیر میدهم و حدودا از 4ماه پیش هنگام برخواستن از خواب پاشنه پایم شدیدا دچار درد میشود انگار خشک شده باشد طوریکه بدرستی نمی توانم راه بروم ولی پس از مدت کوتاهی تقریبا رفع می گردد این مساله ممکن است نشانه چه چیزی باشد؟
قد160
وزن79
سن28

درد پاشنه پا که با التهاب بافتهاي اين قسمت (التهاب غلاف کف پايي) و تورم همراهه، در صورت عدم درمان میتونه به يک آسيب جدي تبديل شه.

اصطلاح” آسيب‌هاي ناشي از استعمال مفرط صدمات جسمي” رو شنیدید؟ مثل آسيب آرنج تنيس بازا و درد زانوي دونده ها ، درد پاشنه پا هم يکي از اين آسيبهاي ناشي از استعمال مفرط اين عضو از بدنه که تو درمان اون بايد جدي بود.

اضافه وزن و ايستادن و يا پياده روي مفرط مي تونه عامل اين عارضه باشه و اولين نشانه اون زمانیه که فرد مبتلا به اين عارضه، قصد بلند شدن از تخت خواب رو داره.

پژوهشگرا تاکيد دارند که اگه التهاب غلاف کف پايي درمان نشه مي تونه به دليل تغيير در شيوه راه رفتن بخاطر درد ناشي از اون، به مشکلات حادتر تو ناحیه پا، زانو، لگن و حتي پشت بشه و حتي تو برخي ورزشکارا مانع از ادامه فعاليت حرفه اي میشه.

درمان اين عارضه با استراحت دادن پا و برطرف کردن التهاب‌هاي اوليه شروع میشه، بعد از اون محل درد رو، دو يا سه مرتبه در طول روز به مدت 20 دقيقه باید با يخ بپوشانید و حرکات کششي رو روي رباط پشت پا موسوم به تاندون آشيلي و کف پا انجام بدید.

حرکتهای کششي مربوط به کف پا بايد صبح‌ها و قبل از خروج از تخت خواب انجام شه و تو ماه اول به مدت چهار تا پنج بار، تو طول روز تکرار شه، اما در خصوص رباط پشت پا، حرکات کششي مي بايست دو مرتبه در صبح و عصر انجام شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.