پزشکی ورزشی

توالت فرنگی تاشو مسافرتی

بسیاری از مسافران نوروزی در این فصل از سال برای دیدن ایران عزیز ویا دیدن اقوام خود در گوشه گوشه کشور ،عازم سفر می شوند . در این میان یکی از دغدغه‌های اساسی برخی از این عزیزان که با مشکلات اسکلتی خصوصا آرتروز زانو ،کمر درد ویا زانو درد دست و پنجه نرم می‌کنند. عدم امکان استفاده از توالت فرنگی در بین راه و یا در مکان‌هایی است که برای استراحت انتخاب می‌کنند. توالت فرنگی تاشو مسافرتی این مشکل را حل کرده است. شما با استفاده از توالت تاشو سفری قیف دار می‌توانید به راحتی دفع مزاج کرده وپس از اتمام کار توالت تاشو مسافرتی را به راحتی جمع کرده و در گوشه‌ای بگذارید.

توالت تاشو سفری قیف دار به دلیل قابلیت تاشو بودن فضای اندکی را از شما اشغال خواهد کرد. نشیمن گاه توالت تاشو سفری از جنس برزنت محکم لاستیکی بوده که به راحتی قابل شستشو است وپس از اتمام کار می‌توانید آن را به آسانی جمع نمائید.

توالت تاشو سفری برای استفاده در حین مسافرت و استفاده موقت طراحی شده است و به هیچ عنوان به عنوان یک صندلی توالت مخصوص استفاده در منزل و به صورت دائم خصوصا برای افرادی که دارای وزن بالای صد کیلوگرم هستند، توصیه نمی‌شود .

این صندلی در دو مدل رویه‌دار و قیف دار موجود هستند که توالت تاشو مسافرتی رویه دار در دو سایز کوتاه و بلند ارائه می‌شود و شما متناسب با اندازه قامت شخصی که می‌خواهد از توالت تاشو مسافرتی استفاده کند باید یکی از آن دو مدل را انتخاب کنید. از توالت تاشو مسافرتی رویه‌دار هم به عنوان صندلی توالت و هم به عنوان صندلی استراحت می‌توان استفاده کرد.

توالت تاشو سفری قیف دار بدون رویه بوده و استفاده آن به عنوان صندلی استراحت توصیه نمی‌شود ولی در عوض رویه، این مدل از توالت تاشو سفری دارای قیف برزنتی لاستیکی با قابلیت شستشو وتا شوندگی است که از ترشح نجاسات به شخص استفاده کننده جلوگیری می‌کند.

نکات قابل توجه

  • طراحی صندلی توالت فرنگی تاشو مدل سفری به گونه ای می باشد که مناسب برای استفاده موقت در هنگام سفر است.
  • برای ایمنی بیشتر و بالا رفتن طول عمر مفید این صندلی توالت سفری، از استفاده از این صندلی توالت برزنتی در منزل و به صورت دائم خودداری کنید.
  • در هنگام خرید توجه داشته باشید که پایه‌های آن فلزی و مستحکم باشد.
  • جنس کفی آن نیز بایستی کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند وزن انسان را تحمل نماید.

 

مقایسه توالت فرنگی و ایرانی

 

ایرانی یا فرنگی، در نوع خود مضرات و حسناتی را دارند. به عنوان مثال؛ گفته شده استفاده دائمی از توالت‌های ایرانی ایجاد پادرد و کمردرد می‌کنند اما در برابر آن؛ استفاده زیاد از توالت فرنگی نیز از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر است و انسان را دچار بیماری‌های دردناکی مانند کولیت یا قولنج روده و همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت توسط افراد قبلی استفاده کننده از توالت؛ ایجاد انواع حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی می‌کند. اگر فیزیولوژی گوارش را مدنظر قرار دهیم، به مضرات توالت صندلی یا فرنگی پی خواهیم برد؛

روده بزرگ انسان یا کولون از سمت راست و پایین بدن شروع می‌شود و یک سیر صعودی را طی می‌کند، پس از آن به حالت افقی ادامه مسیر می‌دهد و نهایتا سیر نزولی پیدا می‌کند و در سمت چپ به سیگموئید یا قسمت فراخ منتهی، و در پایان به رکتوم و مخرج ختم می‌شود. بیشترین تفاله مواد غذایی به علت فراخی سیگموئید در آن جا انباشته می‌شود و اگر این قسمت از روده مورد فشار قرار نگیرد، به راحتی دفع صورت نمی‌گیرد. استفاده از توالت فرنگی باعث می‌شود فشار لازم به روده وارد نیاید و همین امر در دراز مدت موجب بروز بیماری‌های روده بزرگ می‌شود. هم چنین است در حالت ایستاده ادرار کردن توسط آقایان، این عمل نیز باعث می‌شود مثانه دچار بیماری شود. زیرا در این حالت، ‌ادرار به راحتی و به طور کامل دفع نمی‌شود.

اما هنگام نشستن در توالت ایرانی، ماهیچه‌های ران و عضله شکم به سیگموئید فشار می‌آورد، و اگر سنگینی بدن را روی پای چپ قرار دهیم، در حداقل زمان اجابت مزاج صورت خواهد گرفت. در این حالت روده به طور کامل، تخلیه می‌شود، و حتی از قسمت تحتانی طحال تا انتهای مخرج به یک باره فضولات دفع می‌شود و همین امر موجب سبکی و نشاط انسان می‌شود و سنگینی امعا و احشاء نیز روی مثانه فشار می‌آورد و آن را کاملا تخیله می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از توالت‌های شرقی که به غلط با نام توالت‌های ایرانی نام گرفتند؛ در مکان‌های عمومی به جای استفاده از توالت‌های فرنگی؛ عدم امکان انتقال بیماری‌های پوستی نظیر کورک و قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال است.

اما اینکه چرا شرقیان قدیم؛ به استفاده ازین توالت‌های چاله مانند که به غلط به توالت ایرانی معروف است، روی آوردند: ریشه در مطالعات طبی داشته است؛ و دلیل معایب فراوانی که به دلیل استفاده از این نوع توالت در مفاصل ما ایجاد می‌شود؛ استفاده ناصحیح ایرانی‌ها ازین توالت‌ها و طرز نشستن غلط بر روی آن‌هاست.

اکنون طریقه صحیح نشستن بر روی توالت‌های شرقی را با استفاده از حرکات یوگا، آموزش می‌دهیم. این روش نشستن؛ در حقیقت تقلید کاملی از حرکتی در یوگاست که به چمباته زدن معروف بوده و تاثیر مستقیم و ویژه‌ای بر چاکرای ریشه یا muldahara دارد که قسمت‌های مرتبط با آن در بدن شامل موارد زیر است:

استخوان دنبالچه، مقعد، روده بزرگ، غدد فوق کلیوی، کمر، پاها، ساق‌ها و استخوان‌ها

عدم تعادل در چاکرای ریشه پی آمدهای روحی فراوانی نظیر ترس، اضطراب، ناامنی، اندوه، افسردگی، کرختی، بدگمانی و عدم ارتباط و اعتماد به نفس پایین را دارد.

پیامدهای فیزیکی ناشی از عدم تعادل چاکرای ریشه شامل موارد زیر می شود:

یبوست به عنوان پدیده‌ای شایع، بواسیر، چاقی، درد پایین کمر، پروستات، واریس، درد سیاتیک، بی اشتهایی.

یکی از مهم‌ترین حرکات یوگا که منجر به ایجاد تعادل در چاکرای ریشه می‌شود؛ چمباته زدن با صدای تنفس است. این همان حرکتیست که چمباته زدن در هنگام دفع برای توالت‌های شرقی، از آن تقلید شده است. در صورت رعایت اصول چمباته زدن به نحو صحیح در توالت‌های شرقی، ضمن جلوگیری از آسیب دیدگی مزمن مفاصل در اثر استفاده مکرر از توالت‌ها؛ می‌توان به فواید بیشمار ناشی از ایجاد تعادل در چاکرای ریشه نیز بهره برد. در نتیجه در موقع استفاده از توالت‌های شرقی، نحوه صحیح نشستن بر روی این توالت‌ها را رعایت کنید:

– پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و بایستید.

– زانوها را تا کنید و به حالت چمباته روی زمین بنشینید.(در صورت آسیب دیدگی و احساس درد در ناحیه مفاصل، برای جلوگیری از کشیدگی مفصل‌های سر زانو، وزنتان را به قسمت جلوی کف پا منتقل و پاشنه‌تان را بالاتر از سطح زمین قرار دهید؛ یعنی روی سینه پا بنشینیدو پاشنه پا در قسمت مرتفع‌تری نسبت به سینه پا قرار گیرد.)

در اینصورت مکث سه چهار دقیقه‌ای در این وضعیت نه تنها ضرری برای مفاصل نداشته بلکه تاثیرهای مثبتی را شامل می‌شود:

– این حرکت؛ لگن‌ها را باز و مفصل ران را نرم میکند.

– در افرادی که دچار یبوست مزمن و بواسیر هستند و در کلیه افراد عادی کمک شایانی به تنظیم فرایند دفع می کند

– از لحاظ روحی احساس امنیت و استوار بودن را افزایش می دهد.

یکی از دلایلی که در بیشتر کشورهای غربی، اکثر مردم از مشکل جسمی یبوست مزمن و علی رغم مصرف نسبتا اندک مواد هیدروکربوری نسبت به شرقی‌ها؛ از چاقی مفرط در ناحیه شکمی رنج می‌برند؛ عدم استفاده از توالت‌های زمینی است.

مزایای استفاده از توالت فرنگی

اگرچه افراد بسیاری از توالت فرنگی دائما استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا از تمام مزایای ایجاد شده توسط این ابزار مفید آگاه نیستند! در ادامه قصد داریم تنها برخی از مزیت‌هایی که شما با خرید بهترین توالت فرنگی پلاستیکی و تاشو به‌دست می‌آورید را بررسی کنیم.

مراقبت از مفصل زانو

سرویس بهداشتی ایرانی به‌گونه‌ای است که بیشترین فشار ممکن به زانوها وارد می‌شود. این وضعیت در شرایطی که افراد دچار هاضمه بدی هستند؛ تشدید می‌شود. زیرا فرد ممکن‌است مدت‌زمان بیشتری را جهت دفع مواد زاید بدن خود صرف کند. در این صورت میزان فشاری که به زانوهای خود وارد می‌کند نیز بیشتر می‌شود. بنابراین بیشترین اثرگذاری بهترین توالت فرنگی پلاستیکی و تاشو در سلامت زانو است.

این مشکلات را باید کاملا جدی بگیرید و از بروز التهابات مفصلی جلوگیری کنید. زیرا ممکن‌است که زانو در شرایط بدی قرار بگیرد و مایع مفصلی به‌خوبی در مفاصل جریان نیابد. ایجاد چنین وضعیتی سبب می‌شود که فرد مجبور باشد که در سنین بسیار پایین مجبور به عمل‌های جراحی نظیر تعویض مفصل شود. این در حالی است که فرد با استفاده از توالت فرنگی قادر است که از بروز چنین التهابات خطرناکی جلوگیری کند.

جلوگیری از پیری زودرس

منظور از پیری زودرس زمانی‌‌است که مجبور باشید در سن کم زانوهای خود را با نمونه‌های مصنوعی جایگزین کنید. این در حالی‌ است که در چنین سنینی شما در اوج فعالیت خود هستید. کارهای زیادی جهت انجام دارید و احتمالا حرفه و کسب‌وکار مناسبی را پرورش داده‌اید. شاید تمایل دارید که ورزش جدیدی را آغاز کنید.

در این‌صورت با بروز چنین بیماری‌هایی، به یک پیری زودرس مبتلا شده‌اید که بسیاری از فرصت‌های کاری، شغلی وغیره را از دست خواهید داد. درنتیجه بهتر است از همین حالا به فکر سلامتی خود و فرزندان‌تان باشید و با استفاده از بهترین توالت فرنگی پلاستیکی و تاشو، پیری خود را به تعویق بیاندازید!

قابلیت‌های توالت فرنگی

توالت فرنگی‌ها بر اساس انواع مختلفی که دارند؛ ممکن‌است قابلیت‌های فراوانی داشته باشند. اما فارغ از آنکه چه امکاناتی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند؛ همگی قصد دارند که زانوهای سالم‌تری داشته باشید! عمده توالت‌های فرنگی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که فضای کمی را اشغال کنند. بنابراین حتی در سرویس‌های بهداشتی کوچک نیز جای می‌گیرند. البته در بین انواع توالت‌های فرنگی، نمونه‌های حجیم نیز وجود دارند؛ اما با این حال به‌اندازه‌ای هستند که از نظر اندازه مزاحمتی برای شما ندارند.

سبک و راحت

از طرفی طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که فرد هنگام نشستن بر سطح آن احساس راحتی دارد و در مدت‌زمان استفاده اذیت نمی‌شود. جنس عمده محصولات مخصوصا بهترین توالت فرنگی پلاستیکی و تاشو، از موادی است که بسیار سبک هستند. چنین خاصیتی سبب می‌شود که به‌راحتی قابل حمل باشند و در صورت‌نیاز امکان به‌همراه بردن آن را داشته باشید.

قابل استفاده برای افراد مختلف

انواع توالت‌ها سایزبندی ندارند و تقریبا هرکسی با هر جثه‌ای قابلیت استفاده از آن را دارد. دهانه توالت به‌نحوی طراحی و ساخته شده‌است که حتی افرادی با وزن بسیار کم یا کودکان کم سن و سال نیز قادر به استفاده از آن هستند. همچنین بهترین توالت فرنگی پلاستیکی و تاشو دارای قابلیتی است که قادر به تحمل وزن افراد سنگین وزن در حدود 120 کیلوگرم نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.