پزشکی ورزشی

بهترین مارک شیردوش برقی

شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی مثل مسافرت، کار و یا بیماری مادر مجبور میشه که برای چند ساعت از نوزادش دور باشه، این مادران می‌توانند به وسیله شیر دوش شیر خود را بدوشند و رو برای نوزاد ذخیره کنند. شیر مادر به مدت ۶ ساعت در دمای محیط و ۲ تا ۳ روز در یخچال سالم می‌ماند .

معیارها در خرید شیردوش خوب چه می توانند باشند؟

بازدهی موثر در عمل شیردوشی

– کیفیت ساخت بالا و دوام عملکرد که این امر را برندهای شناخته شده ارائه می دهند

– عملکرد بدون ایجاد ناراحتی و درد برای مادر

– قیمت منطقی

– میزان مکش قابل تنظیم ( در مدل های برقی در دسترس است)

– باز و سر هم کردن مجدد آسان برای شستشو و استریل

– عملکرد بی صدا یا کم صدا

– تحریک و افزایش موثر شیردهی

– طراحی جمع و جور و جابجایی ساده

– دسته برای دست های مختلف راحت باشد و بالشتک سینه را در چند سایز ارائه دهد

– گارانتی و پشتیبانی معتبر و در دسترس داشته باشد

– وجود صفحه دیجیتال با نشانگر تایمر و حافظه ذخیره سازی مزیت محسوب می شود

– در مدلهای الکتریکی علاوه بر آداپتور با باتری هم قابل استفاده باشد

– بالشتک شیر دوش که روی سینه قرار میگیرد هر چه لطیف تر باشد بالطبع برای مادر خوشایند تر است(برخی مثل Avent بخوبی این بخش را بهینه کرده اند ولی بعضی برندها در این مورد خوب عمل نمی کنند)

– تجهیزات جانبی در دسترس ، کارآمد و متنوع ارائه دهد ( مثل medela)

– هماهنگ با سایر محصولات کمپانی باشد یعنی مثلا بتوان مخزن شیردوش را با نصب سرشیشه بعنوان شیشه شیر هم بکار برد

– بعد از پایان دوران استفاده بتوان آنرا به فرد دیگری داد یا برای فروش قرار داد که یعنی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد که عمر مفید طولانی ارائه دهد

√ در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته اصلی پمپ ها می رسیم

1) مدل های دستی : که خود اینها انواع مختلفی دارند مثلا” برخی خیلی ساده و ارزان طراحی شده اند طبعا ” کارآیی قوی هم ندارند اما نمونه هایی از پمپ دستی شیردوشی هم داریم که با مکانیسم خیلی حرفه ای و موثر تولید گشته اند و نتیجه بخش اند .

2) انواع اکتریکی : برقی ها نیز در میان خود تنوع زیادی دارند مثلا” تک یا دو قلو هستند یا برخی ساده و جمع و جور طراحی گشته اند و در مقابل برخی هایشان بزرگ ، قوی و همه فن حریف اند حتی برای بیمارستانها

** همه می دانیم که شیر مادر بهترین و حیاتی ترین ماده غذایی برای نوزاد تازه متولد شده است پس بیائید سریع مروری داشته باشیم بر مواد شکل دهنده شیر مادر تا یادآوری باشد بر ترکیبات منحصر بفرد این ماده حیاتی و اینکه چرا لازم است که حتی با کمک شیر دوش هم که شده این ماده بینظیر و غیرقابل جایگزین را استخراج و در طی پروسه شیردهی طبیعی در اختیار فرزند قرار داد

√ پروتئین ها : عمدتا” از 2 نوع whey و casein در انواع تخصصی مثل Lactoferrin – Secretory IgA -Lysozyme که حتی سایت medela تعداد شان را بالاتر از 1000 نوع برمی شمارد که حیرت انگیز است

√ چربی ها : حیاتی برای سلامت نوزاد مثلا” برای توسعه مغز

√ ویتامین ها : فراوانی انواع آنها در شیر مادر بستگی به تغذیه مادر و مصرف مکمل ها دارد ولی بطور کلی ویتامینهای C – A – D – E – K برای نوزاد حیاتی هستند

√ کربوهیدارت ها : مثل لاکتوز

√ آمینواسیدها و هورمونها

√ آنزیم ها و آنتی بادیها : بیش از 40 نوع

√ oligosaccharides ها با بیش از 200 ساختار پیچیده قندی

√ سلول های زنده و فاکتورهای رشد : برای تقویت ایمنی

√ مواد معدنی : اساسی همچون کلسیم ، فسفر ، سدیم ، پتاسیم و …

بگذارید چکیده ای از آنچه در ادامه خواهیم خواند خدمتتان عرض کنیم

اگر بدنبال خرید بهترین شیردوش هستید باید در میان برندهای زیر به جستجو بپردازید:

مدلا Medela

اسپکترا Spectra

فیلیپس اونت Philips Avent

با ما همراه باشید تا بهترین مدل ها را بیابیم

شیر دوش ها از آنجا که وسایل تقریبا” گرانی محسوب می‌شوند و مادران نیاز مبرمی به عملکرد کارآمد و صحیح این وسیله در برهه زمانی مشخصی دارند و قرار است صد ها لیتر از مادر برای تغذیه نوزاد دلبندش بطور موثر بوسیله شیردوش دوشیده شود ، لذا در هنگام خرید می توانند ذهن مادران را معطوف و مشغول به انتخاب صحیح سازند.چرا که مادر توقع دارد در ازای مبلغ پرداختی که عدد به نسبت زیادی هم هست یک شیر دوش کارآمد تهیه کند و مشکل اش حل شود .

چگونه بهترین شیردوش جهان را انتخاب کنیم؟

یکی از بهترین راه ها در انتخاب شیردوش مناسب استفاده از تجربیات سایر مادرانی ست که در دوران شیردهی خود به فرزندشان از شیردوش برقی یا دستی استفاده نموده اند . این دست از تجربیات مطمئن ترین راهگشا برای انتخاب هر کالایی ست که شما می توانید با گذاشتن کمی وقت و حوصله چه در وبسایت های فارسی و یا انگلیسی بدان دست یابید . اما راه دیگر مرور سایت های تخصصی خارجی است که در زمینه محصولات مادر و کودک فعالیت کرده و مقالات تخصصی را به رشته تحریر در می آورند و بهترین مدل های شیر دوش را هم به مصرف کنندگان توصیه می کنند .

هدف ما هم در این مطلب این است که بجای شما در فضای وب جستجوی کاملی داشته باشیم و سری به سایت های معتبری که بهترین شیردوش ها را برای مادران معرفی نموده اند بزنیم و از سوی دیگر فروشگاه های آنلاین معتبر جهانی را هم مروری کنیم و به میزان امتیاز مادران به این شیردوش ها توجه کنیم و نیز همچنین به سایت های جهانی خود بعضی از این برندهای معتبر بازار همچون شیردوش برقی اونت، شیردوش برقی یونی مام، شیردوش برقی مدلا مراجعه کنیم و خلاصه مقاله جامعی را برای یافتن بهترین شیردوش های جهان ترتیب دهیم و شما را در امر انتخاب بهترین مارک شیردوش یاری کنیم . پس با ما همراه باشید.

شیردوش برقی یا شیر دوش دستی؟

جواب این سوال نمی تواند یک فرمول کلی برای همه باشد بلکه بیشتر به میزان استفاده مادر ، مکان مورد استفاده و حتی بودجه در نظر گرفته شده بر می گردد.اگر احتیاج تان به شیر دوش مبرم و مکرر است و بیم عدم تامین شیر کافی می رود و احتیاج به شیر دوشیدن از هر دو سینه است بهتر است شیر دوش برقی را انتخاب خود قرار دهید. شیردوش های برقی طبعا” موثرتر عمل می کنند و به شما امکان می دهند که در حین دوشیدن شیر به کار خود هم برسید . حتی در مواقعی خاص برخی مادران بنا به شرایطی هم به مدل دستی و هم برقی با هم احتیاج پیدا می کنند مثلا” برای خانه یک مدل برقی قدرتمند و برای وقت هایی که بیرون از منزل هستید یا به مسافرت می روید یک شیر دوش دستی جمع و جور و کارآمد . اما اگر نیاز معمولی غیرمکرر دارید و بودجه زیادی هم ندارید بعضی مدل های خوب دستی مثل مدلا و اونت بخوبی از پس برآورده کردن نیاز شما برمی آیند.

 

انواع شیردوش

شیردوش دستی

مادرانی که شیر دوش دستی را ترجیح می‌دهند به سهولت و راحتی اندازه آن اشاره می‌کنند. بسیاری نیز معتقدند که شیردوش دستی به حالتی که نوزاد به طور طبیعی پستان را می‌مکد شبیه تر است. این افراد دوست دارند که بتوانند عمل مکیدن را با دست کنترل کنند. شیردوش‌های دستی معمولاً ارزان‌تر، کوچک‌تر، سبک‌تر و کم صدا تر از انواع برقی هستند. اگر شما علاقه‌مند هستید که در حالی که نوزاد یک طرف را می‌مکد طرف دیگر را بدوشید، احتمالاً نوزاد سکوت شیردوش دستی را به سر و صدای شیردوش برقی ترجیح می‌دهد.

از طرف دیگر در حالی که بعضی از مادران فن سریع دوشیدن را به خوبی می‌آموزند بعضی دیگر معتقدند که سرعت این وسیله به نحو دیوانه‌کننده‌ای آهسته است (این امر تا حدی به این بستگی دارد که دسته شیردوش را با چه سرعتی می‌توان فشار داد). بعضی از مادران به سختی می‌توانند حتی قطره‌ای شیر با کمک شیردوش دستی بدوشند. عده ای نیز معتقدند که شیردوش‌های دستی نمی‌توانند سینه‌ها را به طور کامل خالی کنند که در نتیجه میزان ترشح شیر کاهش خواهد یافت. برخی از مادران ابراز می‌دارند که دستشان در اثر پمپ زدن خسته می‌شود.

شیردوش برقی

سهولت استفاده و کارایی بالا نکات مثبت این نوع شیردوش‌ها محسوب می‌شوند. مادرانی که مکرر اقدام به دوشیدن می‌کنند (مثلاً به منظور ادامه شیردهی پس از بازگشت به کار یا برای تغذیه دوقلوها) معمولاً شیردوش‌های برقی (یا باتری دار) را انتخاب می‌کنند. با اکثر شیردوش‌های برقی می‌توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید.

بهتر است هر یک از انواع شیردوش‌ها را که می‌پسندید، قبل از آن که به سر کار خود برگردید و یا نوزاد را به کسی بسپارید، تهیه کنید. در حقیقت بهترین زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با شیشه درست زمانی است که نوزاد 3 تا 4 هفتـه دارد زیرا بسـیاری از نوزادان اگر دیر شـود شـیشـه را نمی‌گیرند.

اولین سایتی که بررسی خواهیم کرد thewirecutter
این سایت که جز 1000 سایت برتر آمریکا و زیر مجموعه نیویورک تایمز است در زمینه های متنوعی محصولات منتخب خود را انتخاب و معرفی می نماید که در طی بررسی مفصّل این کار را برای شیردوش ها هم انجام داده است.

انتخاب های این وبسایت که در ابتدا 40 مدل شیردوش بوده اند پس از فیلتر اولیه متمرکز روی 8 مدل برتر می شود و پس از 36 ساعت بررسی روی 8 شیر دوش معروف با نظارت مشاوران تغذیه ای در مرکز تغذیه طبیعی منهتن آمریکا انجام شده است هم شامل شیردوش دستی و هم برقی میشود به ترتیب موارد زیر است.(تاریخ درج این بررسی در سایت وایرکاتر 6 اکتبر 2017 بوده است).جالب است بدانید که در طی بررسی این وبسایت بیش از 17 لیتر شیر از مادران بوسیله شیردوش های مورد تست در مکان های مختلفی همچون هتل ، داخل خودرو ، حمام ، حتی در هواپیما وسایر مکان های معمول دوشیده شده است.

اسپکترا S1 : که آنرا بهترین شیردوش برقی دوقلو می داند ( تک قلو هم دارد) با ویژگی های عملکرد بسیار موثرانه و ساکت ، استفاده آسان ، حالت های مختلف شیردوشی ، باتری قابل شارژ و.. ( قیمت این شیردوش تا تاریخ فعلی حدود 165 دلار است) . این مدل همانطور که ابعادش را در تصویر مشاهده میفرمائید در گرید هاسپیتال مورد استفاده بیمارستانی هم قرار میگیرد . دارای دسته تعبیه شده روی بدنه برای جابجایی سهل تر-چراغ شب – پک کاملش دارای 2 عدد شیشه شیر اسپکترا با سر شیشه و همچنین وسایل جانبی اضافی مثل درپوش ، سیم مکش ، دیافراگم ، سپوپاپ ، بالشتک سینه ای در دو سایز مختلف و … – بدون BPA است و وزن اش هم از 1.5 کیلوگرم کمتر است

اسپکترا s1

اسپکترا S2 : اگر عملکرد با باتری زیاد برایتان مهم نباشد و همیشه پریز برق در دسترس تان است این مدل هم می تواند با هزینه کمتر تقریبا” تمام برتری ها اسپکترا 1 را در اختیارتان بگذارد.شیردوش های spectra دارای گرید بیمارستانی هستند و از ظاهرشان هم مشخص است که در پروسه شیردهی بخوبی کمک تان خواهد کرد و با قدرت کار خود را انجام خواهند داد .دارای ویژگی هایی چون: ماساژ شبیه سازی شده مکش نوزاد ، عملکرد بسیار کم صدا که حتی spectra آنرا به سکوت کتابخانه تشبیه می کند ، محافظت شیر از باکتری های مضر ، تایمر خودکار با نمایشگر و …. . نمونه جدید با اسم اس 2 پلاس که شامل 2 شیشه شیر و 2عدد از تیوب و بالشتک سینه است با قیمت 159 دلار در سایت رسمی کمپانی به فروش می رسد و دارای 2 سال گارانتی موتور است.

شایان ذکر است که شیر دوش های اسپکترا S1 و S2 اخیرا” با بروزرسانی هایی با پسوند پلاس عرضه می شوند که دارای ویژگی موسوم به Natural Nursing Technology هستند برای تجربه تا حد ممکن نزدیک به تغذیه طبیعی

اسپکترا s2

شیر دوش دستی مدلا Harmony – این سایت شیردوش دستی مدلا را بهترین مدل در بین دستی ها می داند . یکی از بهترین نقاط قوت این محصول دسته اش است که عمل شیردوشی با آن انجام می پذیرد و تکنولوژی 2Phase Expression را در اختیار می گذارد که بدین صورت است که ابتدا به بخش بالای دست که کوتاه تر است شروع به کار کرده تا با مکش های سریع شیر را از سینه به جریان بیندازید و سپس با بخش پایینی بلند دسته حجم بالایی از شیر را از سینه به مخزن شیر دوش انتقال دهید . دسته این شیردوش بسیار ارگونومیک و مطلوب برای شخص استفاده کننده است و قابلیت تنظیم و چرخش به جهات مختلف را دارد . و همین دسته عملکرد دو فاز انحصاری این مدل را برای رسیدن به شیر بیشتر در زمان کمتر ، ممکن می سازد که شرح دادیم . اسمبل کردن آسان ، پایه خود ایستا ، وجود یک ظرف ذخیره شیر با درپوش ، بدون BPA بودن همه قطعات و قابلیت تهیه بخش قرارگیرنده روی سینه در 5 سایز از small تا 2XL بسته به سایز سینه مادر نیز از دیگر نقاط قوت اش است . مدلا توصیه می کند مادرانی که استفاده کم دارند به سراغ هارمونی آمده و یا برای تایم بیرون از منزل می خواهند وگرنه برای استفاده های مکرر انواع برقی را راحت تر برمیشمارد. هارمونی medela مورد تایید 9 نفر از هر 10 مادر بوده است

شیر دوش دستی

شیردوش برقی مدلا in Style Advanced

اگر بدنبال یک پک کامل شیردوش ایی و شیردهی هستید سایت wirecutter به شما دو مدل زیر از مدلا (این استایل ادونسد) که البته فرق شان بیشتر در ساک حمل کننده آنهاست را پیشنهاد می دهد. البته با قیمت هایی به نسبت بالا و شبیه یک ابزار کار مردانه که مادر سخت تر ممکن است با آنها ارتباط دوستانه برقرار کند اما بواقع یک راه حل جامع برای شیردوشی در دوران شیردهی نوزاد از یک برند امتحان پس داده هستند .یکی از مزایای این شیردوش مدلا در دسترس بودن قطعات و تجهیزان جانبی آن در بیشتر کشورهای جهان است و اینکه توانایی دوشیدن همزمان از هر دو سینه را دارا هستند پس با این شیردوش برقی سریعتر به حجم شیر مورد نیاز خواهید رسید البته درجه مکش قابل تنظیم خواهد بود برایتان . کلا این سری 3 مدل on the go – backpack – metro bag را شامل میشود که برای ابتیاع شان باید بالای حدودا” 250 دلار دست به جیب شوید

شیردوش دستی Avent

خوب در رتبه بعدی این سایت به شیر دوش نام آشنای برای مادران ایرانی که طرفداران زیادی هم در داخل کشور دارد می رسیم یعنی شیردوش دستی فیلیپس اونت که جای خود را در بازار داخلی بعنوان یک شیردوش با کیفیت و کارآمد باز کرده است. thewirecutter شیردوش اونت را موثر برای فرآیند شیردهی و خوش قیمت می داند اما لوازم جانبی آنرا کمتر از مدلا دانسته ولی بالشتک سیلیکونی قرار گیرنده روی سینه مادر فیلیپس اونت را برتر از پلاسیتک غیر نرم شیردوش دستی مدلا به حساب می آورد . اما در مجموع باز هم شیردوش medela را برتر از فیلیپس اونت برمی گزیند و اونت را پیشنهاد دوم در بین دستی ها برمیشمارد

برای مشاهده قیمت و خرید شیردوش دستی اونت اینجا کلیک فرمائید

خوب حالا به سراغ منبع دوم بررسی مان برای یافتن بهترین مارک شیردوش برویم.اکنون میخواهیم بزرگترین و معروف ترین فروشگاه اینترنتی دنیا یعنی سایت آمازون را مورد بررسی قرار دهیم.بالطبع سایت آمازون یک مرجع بررسی کننده محصولات نیست تا به ما بهترین مدل را معرفی کند و کسی هم جزء خود کمپانی آمازون به میزان فروش محصولات این سایت دسترسی ندارد تا از میزان فروش بتواند محبوبیت مدل ها را دریابد . اما راهی که ما برای بررسی شیردوش های سایت Amazon برمی گزینیم مشاهده امتیاز کاربران به برندهای مختلف و مهمتر از آن تعداد بحث ها و کامنت های مصرف کنندگان در زیر صفحه هر شیر دوش خواهد بود.البته اخیرا” آمازون مستقیم پرفروش ترین های هر بخش را در اختیار کاربران قرار می دهد با عنوان best sellers که باید واژه درست سرچ موضوع را در گوگل بزنید و این کار ما را هم راحت تر کرد تا به شیر دوش های خوب برسیم.البته این صفحه بست سلرز فروش اخیر را نشان می دهد و ما برای اینکه بررسی قوی ترین داشته باشیم همانطور که در زیر هم اشاره کردیم تعداد کامنت و امتیاز محصول را هم در رده بندی مان ملاک قرار دادیم .

محبوب ترین مدل ها در سایت آمازون برحسب تعداد نظر و تعامل مادران با آنها از جنبه پرسش و پاسخ درباره این محصولات و نیز ستاره های تخصیص یافته به ترتیب موارد زیر هستند:

1- شیردوش دستی مدلا مدل هارمونی (سایت آمازون این شیردوش سوئیسی را با برچسب پرفروش ترین مدل در سایت اش مشخص کرده است) مثلا همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمائید در صفحه مربوط به این شیردوش دستی medela در وبسایت آمازون تا لحظه درج این مقاله بیش از 2731 نظر درج شده است و به بیش از 120 سوال پاسخ داده شده است که این نشان از محبوبیت بسیار بالای این شیر دوش در نزد مادران مصرف کننده دارد

2- پک کامل شیردوش برقی medela مدل style advanced که کمی قبل تر راجع به خصوصیاتش سخن گفتیم دومین منتخب مشتریان این سایت است

3- شیر دوش الکتریکی آمریکایی spectra s2 هم جذابیت بالایی برای مصرف کنندگانی که کارآیی حداکثری برایشان مهم می باشد داشته است و اگرچه قیمت بالایی به نسبت سایرین باید بپردازید اما خیالتان راحت است که یک مدل توانمند در اختیار دارید و حتی پس از پایان شیردهی و عدم نیاز می توانید آنرا روی سایت های آنلاین فروش لوازم دست دوم بفروش برسانید

4- بعد از 2 مدل الکتریکی در رتبه چهارم به شیردوش دستی فیلیپس اونت می رسیم که با طراحی جمع و جور ، زیبا و در عین حال کارآمدی بالایش طرفداران زیادی در بین مادران تازه فرزند دار شده در سراسر کشورها دارد. خود اونت روی این سری اسم comfort را نهاده و خوب بهتر می دانید که معنی اش مترادف با راحتی است . وجود سپر بالشتک سینه از جنس سیلیکون که حالت ماساژ را شبیه سازی می کند و استفاده از این شیر دوش دستی در حالت راحتی تکیه دادن روی مبل ، در کنار دسته ارگونومیک اش واقعا” مصداق عملکرد راحت می باشد .

5- مدل دیگر اسپکترا و برادر دوقلو اس 2 یعنی s1 در جایگاه بعدی قرار می گیرد تا رقابت سرسخت برندهای مدلا و اسپکترا در صدر جدول نشان از کیفیت ساخته های این دو کمپانی و اقبال مادران بدان ها باشد . ابندای مطلب ویژگی های اصلی این مدل گرید بیمارستانی را برشمردیم .

6- رتبه ششم به یک شیردوش یک تکه سیلیکونی ساده ، قابل حمل ، موثر و صد البته ارزان نیوزلندی بنام Haakaa برمی خوریم با بیش از 671 درج نظر در صفحه اش که شمایل اش را در عکس پایین سمت راست می بینید .پس الزاما” گران بودن هم دلیل بر بهتر بودن نیست . این مدل استفاده راحتی دارد و بسهولت هم تمیز می گردد حتی در ماشین ظرفشویی . کافیست در طول روز و شب هر وقت توانستید یا هنگام شیردهی این شیر دوش را به سمت دیگر سینه که بیکار است اتصال دهید و به فعالیت خود بپردازید تا برایتان شیر جمع آوری کند . ساخته شده از سیلیکون با گرید غذایی که کاملا” امن برای تماس با شیر است .

7- مدلا مدل freestyle هم یکی دیگر از تولیدات قدرتمند این کمپانی سوئیسی متخصص در امور شیردهی است . در اینجا هم با یک پک جامع طرف هستیم . هسته اصلی کار شیردوش برقی دوگانه است که بخوبی از پس استفاده روزانه شما بر خواهد آمد . دو سایز مختلف سپرقرارگیرنده روی سینه قرار داده شده تا با توجه به سایز سرسینه مادر راحتی و کارآمدی بیشتر را فراهم آورد . موتور این مدل به نسبت سایرین سبک تر و خوش فرم تر است بطوریکه حتی می توانید به کمر خود متصل گردانیدش با گیره ای که در پشت موتور تعبیه شده . وجود یک صفحه نمایش دیحیتال شما را در جریان وضعیت شیردوشی خود قرار میدهد و ضمنا” با باتری ریشارژیبل مخصوص خودش هم که در پکیج هست نیز فعالیت خواهد داشت ( تا 3 ساعت ) . اکسسوری ها حیاتی مورد نیاز مثل ظروف ذخیره شیر از سوی مدلا تدارک دیده شده است که در یک ساک مناسب و خوش کیفیت میکروفایبر که از بیرون کاملا” عادی هم به نظر می رسد به دست شما خواهد رسید . کمپانی پمپ این محصول خود را در سوئیس و باقی قطعات اش در آمریکا ، چین ، تایوان و کانادا تولید کرده است . این مدل بصورت تک سینه هم نیز میتواند مصرف شود و حتما” نباید روی دو سینه فعال باشد . تصویرش را در عکس پایین ردیف اول سمت چپ ملاحظه می کنید و اگر برای خرید شیر دوش مورد بحث ترغیب شده اید باید بگوئیم که این مدل در دسته گرانقیمتها قرار می گیرد و فعلا” بالاتر از 300 دلار قیمت خورده که باتوجه به کم ارزش بودن پول کشور ما به نسبت دلار برای مصرف کنندگان ایرانی تهیه اش بسیار گران تمام خواهد شد و بنوعی از لیست مادران کشورمان علیرغم شایستگی هایش بخاطر قیمت بالای تمام شده به کنار خواهد رفت .

8- شیردوش سلیکونی Ashtonbee که با مدل پایینی جزء همان مدل های سیلیکونی ارزان قیمت اما سودمند هستند . اما چرا یا چگونه مفید ؟ پاسخ این است که مدلهای یک تکه ساخته شده از سیلیکون را ما نمی توانیم پمپ حساب کنیم که بخواهیم شیر خوبی به مقدار کافی از سینه مادر استخراج کنند . بلکه سودمندی اینها از اینجاست که از قطره قطره ماده حیات بخش مورد بحث مان یعنی شیر مادرانه حفاظت کرده و به جمع آوری اش می پردازند در هنگامه ای که دارد به هدر می رود . خوب چطور ؟ مثلا” کافی ست مادر در حین عمل شیر دهی این محصول را به سینه مخالف خود نصب کند تا شاهد گردآوری قطراتی باشد که قطعا” بکار خواهند آمد چراکه برای هر کدامشان از وجود بانو انرژی بخشی هدیه گرفته شده است.

9- Zerlar silicone manual breast pump می بینیم که در لابلای مدلهای برقی و مجهز یا منوآل های کاربردی چندین مدل سیلیکونی ساده هم مورد اقبال مادران شیرده قرار دارند . زرلار از سیلیکون مرغوب صد در صد گرید غذایی شکل داده شده است که بی پی اِی هم در آن نیست تا خیالتان راحت باشد . بخاطر کشسانی اش خوب روی سرسینه فیت و فیکس می شود . حالا سه سناریو در این بخش داریم یکی اینکه شما در طول روز این شیردوش سبک و کوچک را به سینه تان متصل می کنید تا در طول روز چکه ها شیرتان را جمع کند و پس از چند ساعت چند میلی لیتر شیر تحویل شما برای تغذیه نوزاد قرار دهد . دو سناریوی دیگر هم اینکه در طی تایم شیردهی یا شیر دوشی آنرا به سینه مخالف متصل می کنید تا باز هم عمل جمع آوری و جلوگیری از هدر رفت شیرتان را خود بخود انجام دهد . ظرفیت اش تا 100 میلی لیتر هم هست که روی بدنه اش تا 90 میل مشخص شده و درجه بندی دارد . قبل از مصرف باید تمیز و استریل شود که می توان با شیشه شور و آب صابون پاکیزه اش کرد یا درون ماشین ظرفشویی قرارش داد و برای استریل هم 3 دقیقه در آبجوش کفایت می کند . این شیر دوش دستی ساده تا جای ممکن سبک ساخته شده بطوریکه بنابر اعلام شرکت ، وزن اش با یک تخم مرغ برابری می کند در ضمن جابجایی اش هم خیلی سهل است . قیمت اش حدود 11 دلار که بعنوان یک مکمل در پروسه شیردهی بچه می توانید رویش حساب باز کنید تا قطره قطره شیر ارزشمندتان را حفظ کند .

خود آمازون شیردوش های ردیف 8 و 9 با برچسب پیشنهاد خودش در سایت مشخص کرده است (در لحظه نگارش این مقاله) که نشان میدهد علیرغم ظاهر ساده شان توانسته اند بازدهی موثری را ارائه دهند

10- شیردوش برقی دو قلو Ameda Purely خوب یک مدل دوسینه ای دیگر برای خانم هایی که در دوران شیردهی به فرزندشان نیاز به انواع قدرتمند پمپ شیردوشی مثل بیمارستانی ها دارند . آمدا هم یک برند تخصصی مثل مدلا در حوزه تغذیه طبیعی نوزاد است که حوالی 75 سال پیش توسط یک مهندسی سوئدی پایه گذاری شده است . پس شما می توانید وسایل سیسمونی مرتبط با مادر نظیر پدها ، کرم سینه ، سوتین های مخصوص دوران شیردادن ، رابط ، ظروف ذخیره سازی و مهمتر از همه خرید شیر دوش را از این برند پرسابقه و توانمند با خیال راحت از بازدهی خوب اش انجام دهید . بخصوص دوقولوهای آمدا با اتصال و فعالیت همزمان روی هر دو سینه می توانند شیر مادر را به سرعت استخراج و آماده انتقال به بچه بگردانند . قیمت این برند به نسبت مد لا در رده اقتصادی تری قرار می گیرد البته که خوب کیفیت اش هم به پای آن مارک سوئیسی پیشتاز میشود گفت که نمی رسد

11- شیر دوش برقی تکی Evenflo

12- Medela swing single electric از بهترین مارک شیردوش

13- lansinoh signature pro double electric breast pump

14- شیردوش برقی دوقلو فیلیپس اونت : تا بدینجای مقاله بخوبی واقف گشتیم که پمپ شیر دوش این کمپانی معتبر انگلیسی چه در مدل دستی و چه الکتریکی از بهترینهای بازار است و کیفیتی شایسته قابل اتکاء را در اختیار مادران صاحب نوزاد شده قرار می دهد . اونت مدل برقی را تکی یا بصورت دوگانه طراحی و تولید می کند تا نمونه های با قدرتمندی متفاوت را برای شیردوشی همزمان از هر دوسینه یا استفاده بصورتی تکی که راحت و بدون دردسر هستند را برای بخش مادرانه سیسمونی ها پیش رو داشته باشد . پمپ دستگاه بالطبع بزرگتر از مدل یگانه است تا موتور با مکش قدرتمندتری را در دل خود جای دهد . طراحی شیک و ترکیب رنگ آرامش بخش است . در این مدل 3 سطح مکش خواهیم داشت . ویژگی های حیاتی همچون بالشتک نرم ماساژ دهنده سرسینه مهیاست و حالت راحت نشستن روی مبل آرامش را به ارمغان می آورد . بالطبع در این شیر دوش اونت 2 شیشه شیر 125 میلی نچرال کامل در جعبه دریافتی محصول خواهیم داشت که همگی با هم در یک کیف کاربردی مشکی در اختیار خریداران قرار می گیرند .

15- شیردوش برقی اونت philips avent مدل تکی : پیش از هر چیز پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با 3 مدل راه حل ارائه شده توسط این کمپانی خوش نام بریتانیایی یعنی یک مدل منوآل و دو مدل الکتریکی به ویدئویی که ابتدای مطلب قرار داده ایم بخصوص ثانیه های ابتدایی اش مراجعه کنید در آنجا خیلی سریع با نمای کلی این سه شیر دوش آشنا خواهید شد . برندی که این روزها در کشور ما هم خیلی خوب خود را جا انداخته و کیفیت اش دهان به دهان میان مادران چرخیده و به هم توصیه اش می کنند . البته نمونه دو قلو در ایران بسیار کم است و مادران ایرانی با همان مدل های دستی و برقی یگانه بخوبی جواب گرفته اند . عمده مزایای اش را بالاتر گفتیم که با این یکی مشترک است و دیگر مواردی را که می توانیم به اینها اضافه کنیم این است که هم با آداپتور کارکرد دارد هم باتری . با سری نچرال فیلیپس که مشابه سینه مادر است تطبیق داده شده است یعنی بخصوص شیشه شیر بکار رفته در آن که بالطبع استفاده اش خواهید کرد . کارکرد کم صدا و موثری دارد و در حین انجام عمل شیردوشی مادر کاملا” راحت خواهد بود . کیفیت مناسب این کالا در عین اینکه گارانتی دوساله جهانی دارد و با توجه به اینکه در ایران خدمات پس از فروش ندارد اما آمار خرابی و نیاز به تعمیر بسیار پایین حتی نزدیک به صفر دارد و اکثر کاربران آن در طی دوران استفاده با رضایت این دوران را به پایان می رسانند . قیمت اش هم بخصوص قبل از نوسانات نرخ ارز با توجه به کیفیت خروجی خشنود کننده مناسب به نظر می رسید .

خوب همانطور که ملاحظه فرمودید 15 شیردوش برتر سایت آمازون را از لحاظ درج نظر مادران مخاطب این محصولات بررسی کردیم و اگرچه نمی توان همچون بررسی اول که مستقیما” بر حسب برتری کلی رده بندی شده بود الزاما” شیردوش دارای کامنت بیشتر را بهتر دانست اما می توان امتیاز ویژه ای برای آن قائل شد و با ادامه بررسی هایمان به دید کلی در خصوص بهترین مارک شیردوش خواهیم رسید همانطور که تا همینجا هم با مشاهده تکرار برخی برندها همچون فیلیپس اونت و مدلا medela و اسپکترا spectra می توان به این نتیجه رسید حتما” رقابت بر سر عناوین برتر میان همین 3 برند خواهد بود.

اما یکی از سایت هایی که همیشه نظرات اش در خصوص محصولات مادر و کودک بسیار مورد توجه ومرجع است سایت بیبی سنتر babycenter ایالات متحده بوده که هر ساله جوایز خود را در بخش های مختلف به محصولات ارائه می کند و کمپانی ها تلاش دارند که هر ساله در بین منتخبین این وبگاه باشند. در بخش شیردوش برقی 6 فینالست سال 2017 که با اعلام معیارهایی همچون راحتی استفاده ، عملکرد بی صدا و کیفیت قابل اتکا انتخاب گشته اند موارد زیر بوده اند

6- Evenflo Advanced double electric

5- شیردوش برقی Spectra S2 plus

4- Lansinoh signature pro

3- medela symphony

Ameda purely yours ultra double -2

medela pump in style advanced -1

که در این بین شیردوش برقی مدلا مدل استایل ادونس منتخب سایت babycenter در سال 2017 بوده است

اما سایت بعدی که سر خواهیم زد Babylist آمریکاست .این سایت در ابتدا شیردوش ها را به 3 مدل کلی تقسیم می کند 2 مدل همان مدل های آشنای دستی و برقی ست اما بیبی لیست انواع بیمارستانی یا hospital-grade که سنگین تر و قوی تر هستند را هم در دسته ای جدا قرار می دهد.بیبی لیست انتخاب های برتراش را دسته بندی های جداگانه قرار می دهد

مثلا بهترین شیردوش قابل حمل را Medela pump in style advanced می داند. قدرتمند و دارای پکیجی که همه چیز برای شیردوشی را دارد

قدرتمند ترین مدل را شیردوش اسپکترا S2 می داند . babylist می گوید وقتی اسپکترا اس 2 را دارید دیگر نگران میزان شیر خود نباشید . این مدل هاسپیتال گرید قدرت عالی را با عملکرد کم صدا به شما ارائه می دهد

ساده ترین اما شگفت انگیز مدل Haakaa که از جنس سیلیکون یکپارچه است و به سینه متصل شده و خودش بدون نیاز به شما با ساکشن شیر جمع می کند . هاکا را جلوتر در رده 6 آمازون هم دیدیم .

جمع و جور و راحت Ameda purely yours double که می توانید این شیردوش برقی را با یک یا دو پمپ مورد استفاده قرار دهید

کارآمد و راحت: شیردوش دستی فیلیپس اونت – اگر بدنبال یک شیردوش دستی سبک و راحت و با عملکرد مثبت و البته طراحی زیبا و بهینه هستید فیلیپس اونت دستی پیشنهاد babylist به شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.