سوالات پزشکي, شکستگی و استخوان

استخوان دنبالچه غیر عادی

من استخوان دنبالچه ام چند ساله در اومده از جاش و بصورت یه زایده بالای باسنم شده وقتی که میشینم بعضی وقتا اذیتم میکنه اینم اضافه کنم که پوست روش یه جورایی ساییده شده. رفتم دکتر بهم بالشتک داد که روش بشینم و گفت که استخوان دنبالچه ت بطور غیر عادی رشد کرده و اگه اذیتت میکنه میتونی عملش کنی .اما من الان بهش عادت کردم . سوال من این که اگه عمل نکنم ممکنه در آینده برام مشلکل ساز بشه؟ با توجه به این که الان 22 سالمه؟ سوال دومم هم اینه که عملش چطوریه؟ استخونو میتراشن و ممکنه جاش بمونه؟
دوست عزیز این که اگه اذیتت می کنه جراحی کن اصلآ قانع کننده نیست..جراحی استخوان دنبالچه و خارج کردن اون نادره و این برای زمانیه که مشکل خیلی حاد باشه و یا بیمار به درمان جواب نده.
درصد موفقیت جراحی بسیار زیاده اما عوارض هم زیاده و احتمال بهبود نیافتن زخم و عفونت محل جراحی دلیل نزدیک بودن به مقعد هست.و به علت اینکه بر اثر نشستن فشار به پوست اون محل میاد احتمال دیر خوب شدن محل جراحی هم هست.
شما از بالشتک استفاده کنید و از نشستن در محل های سرد پرهیز کنید.گرم نگه داشتن به بهبود درد کمک میکنه.

2 دیدگاه در “استخوان دنبالچه غیر عادی

  1. م گفت:

    سلام من به صورت مادرزادی استخوان دنبالچم بیرون زده هست و تقریبا دو انگشت با مقعد فاصله داره . اینم بگم که روش یه زائده ی گوشتی بود که بززگتر که شدم کوچیک شد. جدا از دردش موقع نشستن روی صندلی سفت ظاهرش خیلی اذیتم میکنه و واقعن اعتماد به نفسمو پایین آورده. از جراحی میترسم. راه دیگه ای هست که اون زائده پوستی و استخون کوچیکتر بشن؟ مرسی?

  2. محدثه مرادی گفت:

    مهسا عزیز
    ممنون از اینکه به ما اعتماد کردید و مشکل تون رو با ما درمیان گذاشتید
    منتها پزشک متخصص میتونه در این مورد به شما راهنمایی بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.